מפרסם מרפאת שיניים? כך תוכל לרגל מאיפה באים המטופלים הפוטנציאלים שלך

campaign url builder

מי לא מפרסם היום באינטטרנט? כמובן כאשר מדובר בשוק לא רווי ופחות תחרותי, השגת לקוחות פוטנציאליים קלה יותר וגם, בדרך כלל חסכונית יותר. אך כאשר מדובר בתחום שהוא סופר תחרותי, כמו רפואת שיניים, הגדלת מאגר הלקוחות ללא הפרסום הממומן, הינו יעד כמעט בלתי אפשרי.

אחרי שהחלטתם כי אין מנוס וגם אתם חייבים להופיע ברשת, השקתם פרסום ממומן ברשתות חברתיות, שם "מטיילים" הרבה מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם. ובאמצעות הפרסום הממומן תוכלו "לתפוס" אותם לפני שהמתחרים יעשו זאת.

נכון שכל מערכת הפרסום יכולה לספק לכם נתונים די מפורטים לגבי כמות החשיפות או קליקים על המודעה שלכם, עלויות, מאפייני קהל יעד ועוד. המון נתונים מידעניים וסטטיסטיים שצריך להתמודד איתם, לנתח אותם ואולי, בעקבות הנתונים שקיבלתם, תרצו ליצור קמפיינים חדשים כדי לקבל יותר לידים של לקוחות. אם ערוץ פרסום אחד אפשר להתמודד לא רע בכלל, בהנחה שיש לכם מספיק זמן פנוי להקדיש לפיענוח הנתונים. כי אם לא, עדיף כבר מלכתחילה למסור את הפרויקט בידי המקצוען כדי שיהיה אחראי על פונקצית הפרסום של מרפאת השיניים שלכם.

אך מה קורה, כאשר אתם מפרסמים את מרפאת השיניים שלכם, העסק ממנו אתם חיים ואולי גם אנשים נוספים, במספר ערוצים?! בפייסבוק, בגוגל אדוורדס, ביוטוב, אינסטגרם, טוויטר ועוד? לצד קבלת מטופלים וניהול מרפאת השיניים, עליכם גם לנהל מערך פרסום די רציני של מרפאת השיניים שלכם. מתי ישאר לכם זמן להעניק טיפולי שיניים לפציאנטים? ההמלצה שלי היא למצוא איש שיווק (או אשת שיווק במקרה שלי J) שידע לתפעל לכם את המודעות, לעשות אופטימיזציה עליהם, למדוד ביצועים, להגדיר אסטרטגית מחיר, לקחת אחריות על קריאטיב המודעות ותוכן שיווקי, ועוד ועוד ועוד.

לפני שמגיעים לעיקר, קצת על גוגל אנליטיקס..

פרסום מרפאת שיניים הוא עניין רציני שעלול לבלבל את מי שלא כל כך יודע ומנוסה לנהל אפיקי פרסום רבים בבת אחת. כדי שהפרסום יהיה יעיל, בין היתר צריך לקבוע את גובה התקציב לכל ערוץ, אולי לתזמן מודעות ולפרסם אותם בימים ספציפיים. איך לעשות זאת ביעילות? באמצעות Campaign URL Builder של גוגל. זהו כלי שמאפשר "לתייג" קמפיינים פרסומיים ולהציג את התוצאות שלהם בכלי אחר של גוגל – גוגל אנליטיקס. גוגל אנליטיקס מאפשר לקבל נתוני כניסות לאתר שלכם. אך לא רק. באמצעות גוגל אנליטיקס תוכלו לראות מהם העמודים הנצפים ביותר? כמה זמן הגולש היה באתר? מאיזה עמוד הוא יצא? דרך איזה עמוד הוא נכנס לאתר שלכם וכמובן מהם הקמפיינים שהביאו הכי הרבה טראפיק? ולא סתם טראפיק, אלה תנועה איכותית. בגוגל אנליטיקס ניתן לראות דוחות מפורטים מאוד שלא תקבלו באף מערכת פרסום אחרת. נתונים חשובים שיעזרו לכם לשפר את ביצועי הקמפיינים הממומנים שלכם במאות אחוזים!! גוגל אנליטיקס חייב להיות מקושר לאתר שלכם או לדף נחיתה.

Campaign Url Builder

כלי שמאפשר "לתייג" (באמצעות תגי UTM) קמפיינים עבור גוגל אנליטיקס. מה זה אומר? אם אתם מפרסמים בפייסבוק למשל, תוכלו להגדיר את הקמפיין שלכם בכלי זה. אחרי שהקמפיין רץ זמן מה ומרכז מידע, תוכלו לצפות במידע זה בגוגל אנליטיקס ולנתח את הנתונים, כדי לדעת היכן כדאי לבצע אופטימיזציה לקבלת תוצאות טובות יותר. בתמונה אני מדגימה בדיוק את האזור באנליטיקס דרכו תגיעו לדוח המדובר.

מעקב תגי UTM באנליטיקס

לא מספיק להסתמך על הנתונים שמקבלים בפלטפורמת הפרסום פייסבוק, למרות שהיא משוכללת דיו, אך עדיין אינה מציגה נתונים רבים אחרים.

אז, איך מגדירים קמפיים ב URL Builder?

פירוט תיבות:

campaign url builder

אם תרצו להתעמק בזה יותר, תוכלו לקבל מידע מפורט מגוגל.

אבל הקישור לא אסטתי?

נכון מאוד. ברגע שאתם מוסיפים תיוגים לכתובת האינטרנטית המקורית שלכם, היא מתארכת וממש לא נראת סקסית. מה שניתן לעשות, זה לקצר את הכתובת. כן, קראתם נכון J ממש בצד ימין באותו הכלי תהיה לכם אופציה לקצר את הקישור למשהו יותר קומפקטי וסימפטי. לחצו על Convert URL to Short Link  ותקבלו קישור קצר. תעתיקו אותו ותדביקו בכל קמפיין שאתם משיקים ותעקבו אחר הנתונים שלו.

ואם הקישור לא יעבוד?

גם הקישור הארוך וגם הקישור הקצר שקיבלתם מביאים את הגולש בדיוק לעמוד המקור. תעתיקו כל אחד מהם וראו בעצמכם. נכון שקיבלתם קישור שנראה אחר לחלוטין, אך אין דאגה, במידה ומלאתם את כל השדות כשורה, לא צריכה להיות בעיה בהצגת הדף. וכמובן תמיד תוכלו לבדוק את הצגת הדף בעצמכם.

מתי עוד אפשר להשתמש ב URL Builder?

כאמור, כל פעם שאתם משיקים פרסום ממומן בפייסבוק, אדוורדס, אינסטגרם או כל רשת חברתית אחרת, מומלץ להגיע לכלי זה ו"לתייג" את הקמפיין עבור גוגל אנליטיקס. שילוב של הנתונים מפלטפורמת הפרסום ומגוגל אנליטיקס יכול לעשות פלאים בביצועי המודעות, לחסוך לכם אלפי שקלים, לקבל החלטה נכונה לגבי גובה התקציב לכל ערוץ פרסום וכמובן להתחיל לקבל לידים איכותיים יותר ורלבנטיים יותר לתחום העיסוק שלכם.

הסתבכתם? עדיין יש שאלות? תרגישו בנוח לפנות אלי במייל או בוואטסאפ  0548117134 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

CALL