כמה כדאי להשקיע בפרסום מרפאת שיניים בגוגל?

תקציב לפרסום מרפאת שיניים

כמה כדאי להשקיע בפרסום מרפאת שיניים בגוגל?

בעלי עסקים רבים מחליטים לקדם את העסק שלהם בגוגל וכאשר הם נפגשים עם מקדם, הם לא יודעים בדיוק מהו התקציב המומלץ לקידום העסק באינטרנט ומה זה כולל. כך נוצר מצב, שבעלי עסקים, בעיקר אלו שלא מבינים את חשיבות קידום העסק בגוגל, לא יודעים להעריך את התקציב להשקעה בתהליכי הקידום. כיצד באמת יודעים איזה סכום מומלץ להשקיע בקידום מרפאת השיניים בגוגל והאם קיימים נתונים נוספים אשר יכולים לסייע לכם בקבלת ההחלטה?

אילו נכסים דיגיטלים יש לך כרגע?

כשאני אומרת “נכס דיגיטלי” אני מתכוונת לאתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, ערוץ יוטוב וכל אפיק פרסום אחר שבבעלותכם. אפיקי פרסום שונים הם נגזרת מהתקציב אותו תצטרכו להשקיע בפרסום וקידום העסק שלכם. כאשר בבעלותכם נמצא אתר אינטרנט עם תוכן איכותי, רלוונטי לתחום שלכם, פעיל ומתעדכן, אין צורך להקים אתר חדש. יחד עם זאת, חשוב לקדם את האתר הקיים בגוגל ולתחזק אותו בצורה שוטפת. אחרת, הוא לא יתרום לכם הרבה מבחינת הקידום של העסק שלכם. צריך להעלות תכנים איכותיים (פעם בחודש לפחות), להתאים אותו לדרישות גוגל, לטפל בבעיות טכניות, ליצור קישורים חיצוניים לאתר ועוד. תהליך זה של קידום האתר בגוגל  מכונה קידום אורגני.

מכיוון שתוצאות הקידום האורגני אינן מיידיות, נדרש זמן תקופה של כחצי שנה לפחות כדי לבחון את התוצאות. קידום אורגני של האתר כולל עשרות משתנים המשפיעים על מחירי הקידום. ובמידה ואין לכם אתר אינטרנט פעיל ונדרשת הקמתו, השקעת תקציב ראשוני לקידום העסק שלכם תהיה מעט גבוהה יותר. כנ”ל לגבי עמוד פייסבוק, ערוץ יוטוב, גוגל פלוס ועוד. טרם הפעלת תהליכי הקידום צריך להקים תשתית דיגיטלית שתיועד לקדם את העסק שלכם באינטרנט.

קידום אתרים אורגני או ממומן?

קידום אתרים אורגני אינו זול. זה ידוע. ולמרות זאת עדיין הרבה בעלי עסקים מחפשים אחר ההצעות הזולות. זכותו של כל אחד לאתר את ההצעה הזולה יותר, אך כדאי לזכור שפעמים רבות הזול הוא גם היקר. במקרה הטוב האתר שלכם יקודם בצורה איטית ובמקרים פחות טובים האתר עלול לקבל עונש מגוגל והסרה מוחלטת מתוצאות החיפוש של גוגל. חלק מהעסקים שמפסיקים להופיע בגוגל עלולים לספוג הפסדים כלכליים קשים מאוד. קידום SEO הינה השקעה לטווח ארוך. ככל שהתחום תחרותי יותר, ככל שיש יותר מילות מפתח לקידום, ככל שיש יותר נכסים דיגיטלים לקדם, כך נדרש להשקיע יותר בתהליכי קידום. כאשר מדובר בקידום אתר אחד, עם מספר ביטויים (עד עשרה) והתחום לא כל כך תחרותי, עלויות הקידום יעמדו על כ 1500 שקלים. זהו מחיר מינימלי לקידום איכותי ועם תוצאות של אתר אינטרנט. הצעות נמוכות יותר מהמחיר הזה תקבלו ממקדמים התחלתיים או חובבנים.

במידה ובחרתם לעשות קמפיין PPC (פרסום ממומן בגוגל אדוורדס), תקציב קידום בגוגל יעלה, מכיוון שהוצאות הפרסום חלות על בעל העסק. בעל העסק משלם עבור כל קליק על המודעה. רופא שיניים יכול לקבוע מה יהיה התקציב לפרסום הממומן. ניתן לשנות את התקציב בכל עת. פרסום ממומן מתחיל בהקמת קמפיינים לעסק, ולאחר מכן בניהולם ומיטובם לקבל ROI גבוה יותר. פרסום רופא שיניים באינטרנט מתחלק ל 2 חלקים: הקמת קמפיינים למרפאת שיניים וניהול שוטף של קמפיינים. הקמת קמפיינים לעסק מתחילה ב 800 שקלים, תלוי בתחרותיות של הענף ובמספר מוצרים או שירותים שהחברה מעוניינת לקדם בגוגל. ניהול קמפיינים בגוגל AdWords מתחיל ב- 800 שקלים. קידום מרפאת שיניים ב Google AdWords מביא תוצאות מידיות ומתאים בעיקר למרפאות שיניים עם יכולת כלכלית להשקיע בפרסום ממומן בגוגל.

ממי כדאי להיזהר בהזמנת שירותי קידום?

טווח מחירים של שירותי קידום בשוק גבוה מאוד. ישנן חברות קידום שיציעו לכם קידום במחירים נמוכים מאוד, אשר עלולים לספק לכם שירות ירוד או יציעו לכם שירותים משלימים במחירים גבוהים, וישנן חברות שיציעו לכם שירות במחיר גבוה מאוד. תמחור גבוה לעיתים מעיד על סוג של עוקץ. אז, מתי צריך להיזהר:

• כשמבטיחים תוצאות מידיות – תוצאות מידיות יכולות להיות רק בפרסומים הממומנים בגוגל אדוורדס או בפייסבוק למשל. ניתן לראות את הפירות של הקידום האורגני לאחר מספר חודשי עבודה. כאשר מבטיחים לכם תוצאות מידיות בקידום האורגני, משמעו שהחברה משתמשת בטכניקות לא כשרות העלולות לגרום לסילוק האתר שלכם מתוצאות החיפוש בגוגל בכלל.

• כשמבטיחים להוביל את האתר שלכם למקום ראשון – האתר מקודם לפי מילות מפתח. חלקן תחרותיות יותר וחלקן פחות. רמת תחרות ועוד מספר גורמים ישפיעו על קצב ופוטנציאל הקידום של הביטויים. ביטויים פחות תחרותיים יכולים להופיע בעמוד הראשון לאחר מספר חודשי עבודה של קידום אורגני. ככל שהביטוי תחרותי יותר כך קשה יותר לקדם אותו בגוגל ולוקח יותר זמן עד שמקדמים אותו לעמוד הראשון. ביטויים עם רמת תחרות גבוהה מאוד יכולים להופיע בעמוד הראשון לאחר שנה ואף יותר. גם אחרי שהאתר שלכם מוצג במקומות הראשונים בגוגל, לא ניתן להתחייב על שימור המקום הזה לעד מכיוון שקידום אתרים הוא תחום דינמי המשתנה ללא הרף.

• כשמבטיחים בניה מהירה של קישורים – למרות העדכונים האחרונים של גוגל, עדיין קישורים הינו אחד הגורמים החשובים בקידום אתרים. חברה שמציעה לכם בנית קישורים בדרך המהירה, כדאי לפקפק בה מכיוון שבקידום אורגני גם מערך בנית קישורים צריך להיות הדרגתי וטבעי יותר. קישורים ממקורות מפוקפקים יכולים להעמיד את האתר שלכם בסכנת ענישה.

לסיכום, פרסום מרפאת שיניים בגוגל טומן בחובו הרבה אפשרויות ביניהן קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל, פרסום בפייסבוק ועוד. כדי לא להתפזר ולאמץ תוכנית שיווקית שמתאימה עבור העסק שלכם, כדאי לפנות למקדם אתרים מקצועי שמתמחה בשיווק במרחב הדיגיטלי.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL