אבל מה עדיף: פרסום בפייסבוק או בגוגל אדוורדס?

פרסום בפייסבוק או אדוורדס

אבל מה עדיף: פרסום בפייסבוק או בגוגל אדוורדס?

“שלום, הגעתי אליך בעקבות האתר שלך בגוגל. אני מעוניין לקדם את מרפאת השיניים שלי. אשמח לשמוע פרטים”. זה פתיח של שיחה שאני שומעת לעיתים קרובות. אחרי שאני אוספת מידע על העסק ומאפייניו, מבררת מבעל העסק לגבי הצרכים שלו והציפיות, אני מציגה לו את חבילת הפרסום, בעיני ועל סמך הניסיון הדי צנוע שלי בתחום הפרסום והשיווק (מעל 5 שנים) שמתאימות לו ביותר, שיכולות להביא לו מקסימום תוצאות ולידים. ובסוף השיחה אני נתקלת באשלה: “כן, אבל מה עדיף: פרסום בפייסבוק או בגוגל אדוורדס?”.פרסום ממומן.

במאמר זה אני הולכת לסקור כל אחד מהערוצים האלה וסוף סוף לשים קץ לעמעומיות  לשאלה זו. נתחיל מהסברים קצרים לגבי כל אחד מהם.

פרסום בפייסבוק

כדי לעשות פרסום בפייסבוק של העסק צריך שיהיה לנו דף פייסבוק עסקי. במידה וקיים דף עסקי, נשדרג אותו ונשפר אותו לפני שמפעילים כדי שכשלקוחות פוטנציאלים יכנסו לעמוד יוכלו להתרשם לטובה מכל הטוב שהעסק מציע. חשוב להקפיד על מיתוג המשכי לאורך כל העמוד והפרסומים בעמוד. למה הכוונה? כאשר מבקרים דף פייסבוק של בית עסק, הגולש אמור להבין מיד בתחום עיסוקו ואיך הוא יוכל לפתור לו את הבעיה. כך למשל, אם רופא שיניים מציע שירותי יישור שיניים (אורטודנטיה) ולקוח פוטנציאלי נכנס לעמוד, זה צריך להיות די ברור מה ההתמחות של הרופא. הבהירות הזו מגיעה לידי ביטוי בתמונת קאבר בפייסבוק או בסרטון, בלוגו של העמוד, בשירותי המרפאה, בתמונות שהתפרסמו בעמוד, בטקסט ועוד. ברגע שעשיתם בדק בית בעמוד פייסבוק של המרפאה, תוכלו לפנות ליצירת קהלים רלוונטיים לעמוד. במאמר זה אני לא אדבר איך לפלח קהל יעד. תוכלו לקרוא על פילוח קהל יעד בפייסבוק במאמר הזה.
ברגע שהכנתם את הקרקע, אפשר לצאת למסע פרסום ממומן. פרסום ממומן הן מודעות טקסט עם תמונה או סרטון שנחשפות לקהל יעד שהגדרתם בפילוח. גולשים בפייסבוק שעונים להגדרות שלכם עם תחומי עניין משותפים, דמוגרפיה, התנהגות ועוד. המידע על הגולשים נאסף על ידי פייסבוק על סמך המעורבות שלהם, הרגלי גלישה, פעולות שהם מבצעים בפייסבוק והגדרות של הדף האישי שלהם. פייסבוק מציג את המודעות שלכם לאנשים בעלי הבעת עניין בשירות שאתם מציעים או בעלי פוטנציאל גבוה להביע עניין בשירות. שיטת פרסום זו נקראת PUSH.

פרסום בגוגל אדוורדס

להבדיל מפייסבוק, בה מציגים את המודעות שלכם לאנשים שיכולים להביע עניין בשירות שלכם על סמך ההתנהגות שלהם שנאסף עליהם בפייסבוק, פרסום בגוגל אדוורדס מוצג לגולשים שמחפשים את השירות שלכם בזמן אמת. כלומר מחפשים אוקטיביים באותו הרגע. דוגמה המסבירה היטב את פעילותה של הגולג אדוורדס, היא כאשר הגולש מחפש רופא שיניים למקרה חירום בשעה 00:00. הגולש סובל מכאבי שיניים עכשיו, והוא צריך רופא שיניים כמה שיותר מוקדם. רופא שיניים שמספק שירותי עזרה ראשונה 24/7, ומפרסם את עצמו בגוגל אדוורדס, יוכל “להרווח” מטופלים חדשים באמצעות פרסום בגוגל. במקרה זה, פרסום בגוגל אדוורדס יהיה יותר אפקטיבי מאשר פרסום בפייסבוק. ישנם עוד מקרים בהם כדאי לרופא שיניים להציע את שירותיו באמצעות מערכת פרסום של גוגל, זאת רק דוגמה אחת. שיטת פרסום בה דוגלת גוגל אדוורדס הינה PULL.

אז, איפה כדאי לפרסם מרפאת שיניים?

אין תשובה חד משמיעית. התשובה טמונה באופי העסק, מגוון טיפולי שיניים, יכולות טכנולוגיות וכמובן משאבים כלכליים. פייסבוק וגוגל אדוורדס הינם 2 ערוצי פרסום שונים, הן בשיטת הפרסום שלהם והן במאפייני הגולשים. ישנם אנשים שמבלים שעות ארוכות בפייסובק, וישנם אנשים שיחפשו בעלי מקצוע בגוגל. מכירים את הפתגם “מומלץ לחלק את הביצים לשני סלים”? זה בדיוק המקרה. אם אתם רוצים להגיע למספר הרב ביותר של לקוחות באינטרנט, מומלץ לנצל את כל ערוצי הפרסום שיכולים להיוצ רלוונטיים לכם. פרסום מרפאת שיניים הן בפייסבוק והן בגוגל אדוורדס, יגדיל את ספקטרום הלקוחות הפוטנציאליים. תוכלו להגיע ליותר לקוחות. השאלה הנשאלת היא, כמה אתם יכולים ומוכנים להשקיע כדי להשיג את המטרה? לכל עסק ישנם משאבים קצובים לפרסום העסק שלו. צריך לעשות חלוקה נכונה וחכמה כדי להפיק את המירב מהפרסום. אני לא טוענת כי לא ניתן להשיג מטופלים חדשים רק על סמך פרסום בפייסבוק או פרסום ממומן בגוגל. זה אפשרי. ואף יש לי מקרים מוצלחים מאוד בהם הצלחתי להביא מטופלים חדשים לרופאים שהצליחו לסגור תוכנות טיפול “שמנות” מפרסום בתקציב נמוך מאוד. אך כדי להגדיל את רווחיות המרפאה באופן משמעותי, לא מספיק להסתפק רק ברשת חברתית אחת, שהיא פייסבוק. זוהי טעות לחשוב שאם משקיעים את כל המשאבים לערוץ אחד, מקבלים מקסימום תועלת.
בתור מישהי שקדימה עשרות עסקים וניהלה תקציבים גבוהים מאוד, אני ממליצה לחלק את ההשקעה למספר ערוצים. וכעבור תקופה מסוימת למדוד את התוצאות ולראות איזה מבין כל הערוצים מניב לכם הכי הרבה תוצאות. ורק אז, אך ורק אז לשקול האם כדאי לכם להפסיק או להפחית את הפרסום באחד מהערוצים.

כמה עולה לפרסם מרפאת שיניים באינטרנט?

תקציב פרסום לעסק פעמים רבות נקבע על סמך תוצאות פרסום קודמות. נדרש לאסוף נתונים, לנתח אותם ולחשב כמה עולה לכם להביא מטופל למרפאה. על סמך זה לקבוע את הפרסום השנתי פרסום ממומן נכון ואפקטיבי הוא פרסום שנעשה לטווח הארוך. פרסום של חודש או חודשיים לא מספיקים כדי למטב את המודעות ולהפיק מהם את המירב. בזמן שאתם מריצים קמפיינים ממומנים, בין אם בפייסבוק או בגוגל, נדרשים מספר חודשים כדי לאסוף מידע על קהל יעד שלכם. מריצים מספר מודעות ועושים להם A/B TESTING. המאפשר לכם לבדוק איזו מבין המודעות פועלות יותר טוב. ובהמשך ניתן לטרגט קהלי יעד על סמך איסוף מידע. תקופת למידה בפייסבוק של מודעות יכולה להימשך מספר שבועות עד חודשים, עד אז, על המפרסם לפעול לפי הניסיון שלו בתחום ולהשקיע את מירב מאמציו כדי להביא את התרומה הגבוהה לפרסום הממומן.

אז, כמה כדאי להשקיע בפרסום באינטרנט? תלוי בכמה ערוצים תבחרו לפרסם, האם היה לכם פרסום ממומן בעבר וניתן להסתמך על הנתונים הקודמים, מה יכולת הכלכלית שלכם ועוד. רפואת שיניים הינו תחום סופר תחרותי. רופאי שיניים רבים מוכנים להשקיע אלפי שקלים ואף עשרות אלפי שקלים בחודש לפרסום ברשתות חברתיות ולפרסום בפייסבוק. כדי להיות צעד אחד לפניהם, חשוב לא רק להשקיע נכון את כספכם, אלה גם לפנות לאיש מקצוע שיודע כיצד הדברים פועלים.
ואם עדיין אין לכם כזה, אני תמיד לרשותכם 🙂 0548117134

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL