מילון מונחים

גוגל אנליטיקס (Google Analytics)

גוגל אנליטיקס הינו כלי לניתוח פעילויות האתר שלך ברמה הארגונית המספק נתונים על כניסות לאתר שלך, נתונים דמוגרפיים על גולשים, זמן שהייה בדפי האתר השונים, יציאות מעמודים שונים עוד. הנתונים שגוגל אנליטיקס מספק הינם בעלי ערך רב הן לבעל האתר והן למקדם משום שמספקים מידע חשוב המסייע למצב דפים מסוימים באתר במיקום טוב יותר, לשפר את נראות האתר על ידי ניתוח נתונים מתוך האנליטיקס ולהגדיל את רווחי החברה על ידי התאמת האתר לצרכי הגושלים. כך למשל, באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן להבין אילו דפי האתר כדאי למטב כדי להיות מדורגים גבוה יותר ולמשוך יותר גולשים רלבנטיים לאתר שלך. בנוסף הכלי מסייע לפלח את הגולשים ולהבין מיהו קהל היעד העיקרי שלך, להגדיר יעדים ולעקוב אחריהם ולבנות דוחות שונים ליעול עבודות הקידום התורמים לגידול ברווחי החברה.

גוגל Search Console (כלי מנהלי אתרים)

כלי נוסף מבית גוגל לעריכת בדיקות מקיפות באתר הינו גוגל Search Console או Webmaster Tools לשעבר. השינויים התכופים במנגנוני מנועי החיפוש דורשים לערוך התאמות לאתר כל הזמן. גוגל סרצ’ קונסול מאפשר לבעל האתר לבדוק את “בריאותו” של האתר ולטפל בו לפי הצורך. באמצעות Google Search Console ניתן לאתר שגיאות באתר וסיבות להאטה בעליית הדפים באתר, לראות שאילתות מבוקשות של גולשים ובהתאם לבצע אופטימיזציה באתר לשיפור הרלבנטיות לגושלים, לשלוח דפים חדשים של האתר (הכוללים שירות/ מוצר חדש למשל) לסריקה למנוע חיפוש גוגל על מנת שיציג אותם תוך זמן קצר ללקוחות, לקבל תמונת מצב של הקישורים הנכנסים לאתר ולזהות קישרים שבורים או זדוניים (ספאם) לאתר, לזהות בעיות אבטחה ועוד.

על מנת לקבל תמונת מצב מדויקת ככל הניתן על האתר שלך, ולבצע פעילויות קידום יעילות, רצוי לקשר בין שלושת הכלים הבאים: גוגל אנליטיקס, גוגל Search Console וגוגל אדוורדס.

מנהל התגיות של גוגל (Google Tag Manager)

Google Tag Manager או מנהל התגיות של גוגל הינו כלי חדש יחסית מבית גוגל המאפשר מעקב אחר פעילויות שונות המבוצעות על ידי הגולשים באתר שלכם. אחרי הזנת קוד יחיד באתר שלכם, תוכלו לעקוב אחרי כל דפי האתר ואז דרך הממשק של התוכנה להשתיל קודים שונים ללא הצורך לבצע שינויים שונים באתר. קישור הכלי לגוגל אנליטיקס מאפשר לראות פלט (באיוונטים) של הביצועים ולפעול לשיפור ומיטוב הביצועים באתר. כלי זה עוזר בניהול קמפיינים אדוורדס בגוגל והוא מתאים לאתרים גדולים וקטנים. הכלי למעשה מאפשר להוסיף קודים נוספים מבלי להעלות עוד ועוד קודים לממשק האתר עצמו, מה שעלול להאט את פעילות האתר ולגרום לחווית משתמש שלילית.

לבעלי דפדפן Google Chrome מומלץ להוסיף תוסף Tag Assistant אשר מאפשר לראות איזה קוד מופיע בכל עמוד והאם הקוד הוזן בצורה נכונה.

דף נחיתה

Landing Page או דף נחיתה, הוא דף אינטרנט יחיד (בשונה מאתר אינטרנט עם עשרות ואף אלפי עמודים שונים) שמיועד “להזמין” גולשים דרך אמצעי פרסום שונים כגון באנרים או קישורים. ברוב המקרים דפי נחיתה בונים לפרסומים ממומנים כגון גוגל אדוורדס. בנית דף נחיתה מתאימה לבעלי אתרים שמעוניינים לצאת למסע פרסום עם שירות או מוצר מסוים, ו/ או להגדיל את החשיפה לבית עסק, ו/ או להעלות את המודעות של הלקוחות למותג/ חברה ו/ או להגדיל את מאגר הלקוחות לעסק מה שיביא לעלייה בהכנסות העסק. ברוב המקרים, דפי נחיתה מתפרסמים בשיטה הממומנת (גוגל אדוורדס). חשוב להתאים דף נחיתה למנוע חיפוש ולבצע בו מיטובים (אופטימיזציה) באופן קבוע. דף נחיתה איכותי ורלוונטי ללקוח יזכה לחשיפה רחבה יותר ולכמות גדולה יותר של לידים. ניתן לבנות דף נחיתה לקידום מרפאת שיניים הכולל מסר שיווקי חד וברור ללקוח אשר מזמן אותו לביצוע פעולה מסוימת כמו הזנת פרטי התקשרות. דף נחיתה איכותי יאסוף לידים רבים יותר על מטופלים פוטנציאליים.

דפי נחיתה נסרקים על ידי מנוע חיפוש גוגל ויכולים להופיע גם בחיפוש אורגני, הלא ממומן.

קידום אורגני (SEO)

היום, לבתי עסק פיזיים רביים ישנו אתר אינטרנט המאפשר להתרשם ממוצרי החברה/ עסק. חנויות, אולמות התצוגה ובתי עסק רבים אחרים בעל אתר אינטרנט. מוסדות לימוד, ארגונים, אגודות ועוד מחזיקות באתר אינטרנט המציג מידע אודותיהם. וישנם עסקים ללא המיקום הפיזי שכל הפעילות העסקית מתבצעת דרך האינטרנט. למשל, חנויות מסחר אלקטרוני. אתר אינטרנט הינו נכס לכל חברה, עסק, ארגון, ישות או אדם המאפשר להציג את מרכלתו לכמות גדולה של אנשים. לא מספיק להקים אתר אינטרנט. צריך לקדם אותו על מנת להגדיל את חשיפתו למספר הרב ביותר של גולשים.

מרבית הגולשים פונים למנועי החיפוש בחיפוש אחר מידע על מוצר או שירות מסוים. ובכדי שהאתר שלכם יופיע מבין המקומות הנחשקים ויגע בכמה שיותר גולשים, צריך לקדם אותו. ישנם מספר אפשרויות לקידום האתר.קידום אורגני/ (SEO (Search Engine Optimization הינו קידום אתרים בצורה טבעית יותר המביא לשיפור משמעותי בתוצאות של מנועי החיפוש השונים. ככל שמבצעים קידום אורגני טוב יותר ולאורך זמן, ניתן ליהנות מתוצאות טובות יותר במדרג תוצאות החיפוש וכתוצאה מזה לגעת בנתח שוק גדול יותר של לקוחות פוטנציאלים.

פרסום ממומן

פרסום ממומן יכול להתבצע במגוון פלטפורמות ומטרתו להגיע לקהלי יעד נרחבים בעלי תחומי עניין, התנהגות, תחומי עיסוק משותפים. את הפרסום הממומן ניתן להפעיל בפלטפורמות כגון גוגל אדוורדס (Google Adwords), פייסבוק, לינקדאין, יוטוב, גוגל פלוס, טוויטר ועוד. פרסום ממומן בגוגל ופרסום ממומן בפייסבוק אינן מערכות דומות, ולכן גם שיטצ הפרסום היא שונה בכל אחד מהערוצים. לכן, ההחלטה היכן להזרים תקציב לצרכי פרסום ממומן טמונה בשאלה, מה היכולת הכלכלית של אותו בעל עסק, מהו אופי העסק ומה היא מטרתו בעת השקת הקמפיינים. אם למשל, בעל עסק מעוניין להגיע לאנשים שנמצאים בלב חיפוש המותר או השירות, כדאי להשיק קמפיין בגוגל אדוורדס. במידה ובעל עסק רוצה למתג את עצמו ברשת, לחזק את המוניטין שלו או להגיע לאנשים בעלי תחומי ענייין משותפים, מומלץ להשקיע בפרסום ממומן ברשתות חברתיות כמו פייסבוק.

לידים

לידים (Leads) הם פרטי מידע אודות לקוח פוטנציאלי  לרכשית המוצר או השירות. גיוס לידים איכותיים הינו אחד הנושאים המרכזיים עליהם מתבסס היום הפרסום באינטרנט. עסקים קטנים, בינוניים וגדולים משקיעים ממיטב כספם לגיוס לידים איכותיים אשר יכולים להפוך לצרכנים בפועל לעסק. את הלידים ניתן לקבל באמצעות דף נחיתה ייעודי, אתר אינטרנט, פרסום ברשתות חברתיות ועוד.

באנר/ Banner

באנר הוא מודעה גרפית שממוקמת בדף באתר אינטרנט לצרכי פרסום המוצר או השירות ומטרתו בדרך כלל למשוך גולשים מאתר בו מתפרסם הבאנר לאתר של מפרסם הבאנר. מודעת באנר יכולה להיות מורכבת מתמונה, מסרטון וידאו או מאמצעי מולטימדיה המופעל על ידי Java, אדובי פלאש ועוד שנועדו למשוך את תשומת לב של הגושלים בצורה אפקטיבית ולהיות אטרקטיבים יותר.

Call Now ButtonCALL