קידום אתר של מרפאת שיניים באמצעות יצירת פרופיל קישורים פנימיים נכון

cover photo internal links

עבודת קידום איכותית כרוכה בפעולות ארוכות טווח, בעבודה מאומצת והתמודדות עם תחרות אינסופית מול אתרי המתחרים. לא מספיק לבנות אתר אינטרנט מזמין, ידידותי לגולש שמספק חווית משתמש מעולה ושירות מדהים. אנשים צריכים קודם כל לגלות אותו כדי לראות את כל הטוב שהוא מציע.

אתר אינטרנט עם תוכן שמספק ערך רב לגולש, מקושר היטב בין העמודים הפנימיים שלו ומאפשר לגולש גלישה “זורמת” וברורה באתר, הינם דברים בעלי חשיבות רבה המשפיעים ישירות על מהירות ואיכות קידום האתר. קידום אתרים הינו נושא דינאמי המשתנה במהירות הבזק, לכן יחד עם עבודות קידום חשוב גם לעדכן את האתר בהתאם לדרישות השוק ולהמלצות של ענקית מנועי החיפוש גוגל. אחת הפעולות החשובות שמתבצעות לצורך קידום אתרים הינו יצירת פרופיל קישורים פנימי איכותי ונכון, המאפשר הן לגולש והן לגוגל לגלוש בקלות רבה יותר באתר ולהבין יותר טוב את מטרות האתר שלכם.

מה זה קישור?

קישור יכול להיות מילה, צמד מילים או משפט אשר בעת הלחיצה עליו מביא את הגולש לעמוד שמוסיף או מרחיב מידע. בדרך כלל קישור לא בצבע של שאר הטקסט כדי שהגולש יוכל לזהות אותו. בלחיצה על הקישור הגולש מועבר לדף אינטרנט אחר, פנימי (באותו האתר) או חיצוני (לאתר איר). קישור יכול לבוא בצורת טקסט או תמונה. כאמור הקישור יכול להיות לא רק בין כותלי האתר. אם קיים אתר חיצוני אשר יכול לספק ערך מוסף לגולש, אין שום סיבה לא להוציא את הגולש מתוך האתר שלכם. במידה והאתר שלכם איכותי והוא מספק ערך מוסף לגולש, הגולש יחזור לאתר שלכם.

היפרלינקים

מה זה פרופיל קישורים?

כאשר אתם מקשרים בין עמודי האתר שלכם, אתם יוצרים פרופיל קישורים. כבר בדף בית ניתן לזהות קישורים שמובילים לעמודים פנימיים חשובים.

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים

קישורים שלא מוציאים מתפריט עליון, פוטר (תפריט תחתון), תגיות או קטגוריות, אלה מתוך עמודים פנימיים עצמם. אם כתבתם מאמר וברצונכם להחזיר את הגולש לדף בית, תוסיפו קישור אשר בלחיצה עליו תקפיץ את הלקוח לדף בית של אתר מרפאת השיניים שלכם. אני מדגימה זאת בסרטון >>

סוגי קישורים באתר

קישורי ניווט: קישורים שעוזרים לגולש להתמצא באתר ומקצרים את הדרך לעמודים חשובים יותר. למשל, תפריט עליון באתר מאפשר ללקוח לבחור בעמוד פנימי ובלחיצה להגיע ישירות לאותו העמוד. תפריט עליון מורכב מעמודים החשובים ביותר באתר. עמודים אלה יזכו לרוב גם לדירוגים גבוהים יותר בגוגל, מה שאומר, שהם יוצגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל בזמן שגולש יחפש מידע בגוגל. לכן בתפריט העליון מוסיפים עמודים אסטרטגיים והמחופשים ביותר על ידי הגולשים. כל עמוד בתפריט העליון הינו קישור פנימי ובלחיצה עליו הגולש מועבר לעמוד הרלבנטי.

קישורים בהדר

מלבד לתפריט העליון קיים תפריט תחתון או פוטר אשר גם הוא כולל קישורים לעמודים הפנימיים יותר. לא ניכנס כרגע לנושא הפוטר התחתון ואילו עמודים כדאי או לא כדאי לקשר עליו, אך מבטיחה בעתיד הקרוב לכתוב על זה פוסט מפורט.

קישורים בפוטר

סוג נוסף של קישורי ניווט הינם קטגוריות ותגיות אשר נפוצים במיוחד באתרי וורדפרס. קישורי ניווט אלה מאפשרים להיחשף למידע נוסף הישר דרך דף בית של האתר. סוג זה של קישורים נוסף בזמן שאנו כותבים מאמר או פוסט על נושא מסוים וברצוננו לשייך את הפוסט לנושא מסוים באמצעות שיוכו לקטגוריה או תגית מסוימת. מה ההבדל ביניהם? קטגוריה הינו נושא כללי. כאשר משייכים מאמר או פוסט לקטגוריה, משמעו שיוך המאמר תחת נושא רחב מסוים. תגיות מספקות מידע מפורט יותר על המאמר שכתבתם. אם תרצו תת נושאים של המאמר שלכם. למשל, אם כתבתם מאמר על טיפולי שיניים אסתטיים, אזי הקטגוריה תהיה “טיפולים אסתטיים” והתגיות יהיו: הלבנת שיניים, ציפוי חרסינה, שחזורים מחומרים מרוכבים, יישור שיניים וכיו”ב. באתר שלי לא מופיעות תגיות או קטגוריות לכן הביא דוגמה מאתרים אחרים כדי לסבר את האוזן במה מדובר.

קישורים תגיות

וזאת דוגמה לקטגוריות. כאן ניתן לראות רק קטגוריה אחת בשם Uncategorized. בדרך כלל אתרים שבחרו להנגיש את התוכן באמצעות הוספת קטגוריות כוללים הרבה יותר קטגוריות. אך לצורך ההמחשה נראה לי שגם הדוגמה הזו מתאימה.

קישורים תגיות

קישור מתמונה-יש דבר כזה?

ברור. קישור לא חייב להיות טקסט. מומלץ לגוון בסוגי הקישורים באתר שלכם. רוב הקישורים כמובן יהיו טקסטואליים, אך ניתן להביא את הלקוח לעמוד אחר (דף בית למשל) גם אם הוא לוחץ על התמונה. איך עושי זאת? בוחרים תמונה לה תרצו להוסיף אלמנט הקישור, מוסיפים אלמנט קישור, ומוסיפים את העמוד אליו תרצו להביא את הגולש. זה הכל.

למה בכלל צריך קישורים באתר?

כל אתר צריך ליצור מערך קישורים פנימיים באתר. קודם כל, קישורים פנימיים עוזרים לגוגל להתמצא באתר וגם מאפשרים לגולשים לגלוש מעמוד אחד לעמוד אחר שמעניין אותו. באמצעות יצירת פרופיל קישורים נכון ניתן “לסמן” לגוגל מהם העמודים החשובים ביותר אצלנו באתר ובכך להשפיע על הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש בגוגל. למשל, אם יש 20 עמודים באתר שמפנים לעמוד “השתלות דנטליות”, כנראה הנושא עליו אתם מדברים בעמוד הזה הוא חשוב לכם, וכך גוגל יכול לקשר את השירות שאתם מציעים לעסק שלכם. העמוד אליו מופנים העמודים האחרים הינו עמוד אסטרטגי שצובר כוח מהעמודים האחרים.
מה שאומר, שכאשר הגולש יחפש “השתלות דנטליות” בגוגל, גוגל יעדיף להציג אתכם על פני המתחרים שלכם עם עמוד “מחוזק פחות” באותו הנושא. כמובן לא חייבים לקשר רק עמודים מתוך האתר שלכם לעמוד האסטרטגי, אפשר ואף מומלץ גם להכניס קישורים מאתרים חיצוניים שקשורים לתחום בו אתם עוסקים. לפני שמקבלים קישור מאתר חיצוני יש לוודא כי אכן מדובר באתר איכותי ולא אתר זדוני שעלול לפגוע בהופעת האתר שלכם בגוגל.
חשוב לבצע בדיקות “איכות” של האתר החיצוני ולא להסתמך רק על הצד הויזואלי. כדאי להיעזר באיש מקצוע מנוסה שביצע בדיקות דומות בעבר. רק אחרי שקיבלתם אור ירוק אפשר להסכים לקשר אתר אחר לאתר שלכם. שיתופי פעולה מהסוג הזה תורמים רבות על קידום האתר שלכם בגוגל. ואם עושים את זה נכון, אפשר לעשות פלאים ולתפוס את הדירוגים הנחשקים ביותר, מקומות ראשונים בגוגל. כמובן פרופיל קישורים פנימיים אינו הגורם היחיד שעוזר לקדם את האתר שלכם, אך בהחלט אחד החשובים, ובלעדיו קשה מאוד להגיע לתוצאות הגבוהות. ברגע שמספר אתרים מפנים לאתר שלכם, או לעמוד האסטרטגי אותו בחרתם לחזק, גוגל מבין שמדברים ברשת על האתר שלכם, כנראה מדובר באתר איכותי אם הוא זוכה לפופולריות ברשת.

איך להפוך מילה או ביטוי לקישור באתר?

קישור אינה מילה גסה 🙂 למעשה זה די פשוט להפוך ביטוי או מילה מסוימת לקישור. כדי להפוך מילה לקישור צריך קודם כל שתהיה לכם גישה לממשק ניהול באתר. אחרי שנכנסתם למערכת הניהול של האתר שלכם, עליכם לבחור עמוד ממנו תרצו להוציא את הקישור. פשוט הדגישו עם העכבר מילה או ביטוי אותו תרצו להפוך לקישור ואז לחצו על האייקון אינסוף, שנראה כמו 8 מאונך. מכאן מה שנותר לכם זה להקליד את הכתובת האינטרנטית עליה תרצו להעביר את הגולש. טיפ למתחילים, כדי להימע מטעות בכתיבה, מומלץ להעתיק את הכתובת קודם ואז להדביק באזור ייעודי.

היום אין צורך לדעת קוד HTML או שפת תכנות אחרת כדי לבצע פעולות כמו זו. מערכות ניהול ידידותיות ומאפשרות לכל הדיוט לערוך שינויים באתר. אל תתנו לפעולה פשוטה כמו זו – הפיכת ביטוי לקישור – להרוס לכם את הדירוגים באתר. הוצאת קישור מעמוד פנימי באתר לעמוד אסטרטגי דורשת הבנה הרבה יותר עמוקה מסתם להפוך מילה לקישור. לפני בניית פרופיל קישורים חייבים לעשות מחקר מילים, מחקר שוק ומחקר מתחרים כדי להחליט איזה ביטוי כדאי להפוך לקישור ומה לא להפוך לקישור. אנקור טקסט (מילים בקישור) חייב להתבסס על נתונים כמותיים (אותם מקבלים מהמחקר), על התנהגות הגולשים, על התחרות הקיימת ועוד. בנית פרופיל קישורים רשלנית ולא מקצועית עלולה לפגוע ישירות בדירוגי האתר שלכם. כלומר, אם האתר שלכם הופיע במקום השני כאשר הגולש חיפש “השתלות שיניים בתל אביב”, פרופיל קישורים ירוד עלול לדחוק אתכם לתחתית דף תוצאות החיפוש או לעמודים הרבה יותר רחוקים, כמו עמוד 3 או 5 בגוגל.

ממה מתחילים?

אם החלטתם בכל זאת לקחת את המשימה הכה חשובה והלא פשוטה כלל לידיים שלכם ולקדם אתר המרפאה שלכם, מומלץ מאוד קודם לעשות שיעורי בית ולקרוא על תהליכי בנית פרופיל קישורים מאתרים סמכותיים שמתמקצעים בזה, כמו זה.
כמובן תוכלו תמיד לפנות לקבוצות פייסבוק שונות ולהתייעץ עם אנשי SEO משופשפים. רבים ישמחו לייעץ לכם ואף לתת המלצות בטלפון ללא תשלום. כמו כן ניתן לקבל מידע מפורומים מקצועיים.

יש לכם שאלה? צריכים עזרה או ייעוץ? מוזמנים לפנות אלי 0548117134

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL