בעל אתר, קבל רשימת כלים שתעזור לך לקדם אתר נכון

רשימת כלים לקידום אתר

בעל אתר, קבל רשימת כלים שתעזור לך לקדם אתר נכון

בניתם אתר אינטרנט חדש או שברצונכם לקדם אתר קיים, אתם חייבים להשתמש בכלים, או תוכנות או תוספים לדפדפן כדי לעקוב אחר השינויים באתר ואחר ההתקדמות באתר. אחרת איך תדעו שפעולות הקידום שאתם עושים אכן משפיעות על הקידום?
בין אם אתם הבעלים של האתר, מקדמים או מנהלי אתרים, הרשימה הבאה יכולה לחסוך לכם הרבה זמן ולהפוך עבודת קידום אתר לאפקטיבית יותר.

כלים מבית גוגל

נתחיל מכלים של גוגל.
ענקית ממנועי החיפוש גוגל מציעה לנו שימוש חופשי בכליה. מבין הכלים העיקריים תמצאו את כלי מנהלי אתרים (Google Search Console) ואת גוגל אנליטיקס (Google Analytics).

כלי מנהלי אתרים (Google Search Console)

 כתבתי בעבר מדריך מקיף על הכלי הזה. לקריאה במדריך המלא לחצו כאן. כלי מנהלי אתרים מאפשר לבעל הנכס (בעל האתר) לקבל נתונים על “בריאות” האתר שלו (שגיאות בעמודים, פעולות ידניות שננקטו על ידי צוות גוגל, בעיות אבטחת האתר ועוד). בנוסף, ניתן להפיק דוח על הקישורים הנכנסים לאתר (Backlinks), לאיזה עמודים מופנים הקישורים ואת כמות הקישורים הנכנסים לעמודים ספציפיים אצלכם באתר. גוגל סרצ’ קונסול מאפשר לנתח נתונים של התנועה לאתר. למשל, באמצעות אילו שאילתות הגולשים הגיעו לעמוד ספציפי? מהם העמודים בעלי שיעור הקלקה הגבוה ביותר? האם כל שאילתה שהובילה את הגולש לדף רלוונטית לאתר שלכם? כלומר, אם אתם מרפאת שיניים שמספקת שירותי יישור שיניים בלבד, אך הגולש הגיע לאתר שלכם בעקבות טיפולי השתלות דנטליות, כנראה גוגל מקשר את האתרשלכם לשאילתה זו, לכן הוא מציג לגולש את האתרשלכם בעת שהוא מחפש השתלות דנטליות. במידה ואנכם מבצעים השתלות דנטליות, יש לבצע פעולות SEO שיגרמו לגוגל להפסיק ליצור את הקישור הזה. אני ממליצה בחום לקרוא את כל המדריך שכתבתי. לא משום שאני כתבתי אותו, אלה הוא באמת יעזור לכם להשתמש בנתוני הכלי באופן הנכון, לבצע ניתוחים אנליטיים וכמובן יעזור לשפר את נראות האתר שלכם ואת דירוגו ב SERPS (תוצאות החיפוש בגוגל). כדי להתחיל להשתמש בכלי מנהלי אתרים לחצו כאן.

מחיר: חינם

כלי מנהלי אתרים

גוגל אנליטיקס (Google Analytics)

 זהו כלי אנליטי מבית גוגל המספק רשימה ארוכה של תועלות עבור בעל נכס, שהינו בעל האתר. אלה הם רק חלק מהדברים שגוגל אניטיקס מאפשר להפיק לנו:
•מידע דמוגרפי על גולשי האתר
•כניסות לאתר לפי תאריכים או תקופות. ניתן להשוות בין תקופה לתקופה. כך למשל, ניתן •לראות את השינוי בטראפיק הגולשים הכעת, בהשוואה לתקופה דומה שנה שעברה. (במידה והנכס שלכם כבר היה משויך לאנליטיקס).
לצפות במשפך תהליך הכישה של הגולשים ולפי זה לייעל את שיעור ההמרות באתר
•להגדיר יעדים (כמו רכישה, הרשמה לניוזלטר, כניסה לדף מסוים וכו’) ןלעקוב אחרי זה
•לראות כמה זמן הגולשים מבלים בעמוד מסוים
•לראות את זרימת הגולש באתר שלכם
•לזהות אתרים ספאמיים אשר מסלפים את הנתונים אנליטיקס (כמובן ניתן לסנן אותם באמצעות הסנן של גוגל אנליטיקס)
•ניתן לקשר חשבונות אדוורדס וכלי מנהלי אתרים לאנליטיקס ולקבל את כל הנתונים במקום אחד!
ועוד ועוד ועוד. הכלי גוגל אנליטיקס מספק לנו הרבה תובנות לגבי האתר שלנו, כיצד ניתן להגדיל את הטראפיק לאתר, לעקוב אחר המרות שונות של הגולשים ולמטב בהתאם את התוצאות. גם Google Search Console וגם Google Analytics הינם כלים חינמיים מבית גוגל. שימוש בהם יכול לשפר משמעותית את ביצועי האתר שלכם ואת הדירוג שלו ב SERPs.
אחרי הטמעת קודים של אחד מהכלים הללו, כדאי להשתמש בתוסף תג אסיסטנס כדי לבדוק שהטמעתם נכון את הקוד. פירוט נוסף איפה מורידים אותו וכיצד עובדים איתו בהמשך למאמר. לתחילת עבודה עם גוגל אנליטיקס לחצו כאן.

מחיר: קיימות 2 גרסאות. גרסה חינמית וGoogle Analytics 360 בתשלום. אין מחיר אחיד. המחיר יכול להשתות מתחום לתחום, ממדינה למדינה וכו.

גוגל אנליטיקס

תוכנות להורדה

Screaming Frog
זוהי תוכנה לסריקת אתרים ואיתור בעיות או תקלות באתר. ניתן לסרוק כמובן גם אתרי מתחרים. שימוש בגרסה החינמית מאפשר לבצע סריקה של עד 500 עמודים. את התוכנה תוכלו להוריד כאן. סקרימינג פרוג או בשפה העברית איך שמכנים את התוכנה “הצפרדע המצווחת” 🙂 , סורקת את האתר ומציגה את תוצואותיה בדוחות מפורטים. ניתן להחיל פונקצית סינון ולבחור בנתונים שמעניינים אותנו. אז מה ניתן לראות בתוכנה זו? את כל תגיות המטא, כותרות, תגיות אלט, responding code (200, 301, 302, 404…), גודל התמונות, הפניות, סך כל העמודים באתר (כדי לראות זאת יש לבחור ב HTML בלבד מתוך כל העמודים שנסרקו),לבדוק את תקינותו של קובץ robots.txt, לבונת מפת אתר xml או מפת אתר תמונות ועוד.
מתי משתמשים ב Screaming Frog?
אחרי שסיימתם לבנות אתר וברצונכם לבדוק שהכל תקין. לפני שגוגל מזהה איזה באג אצלכם באתר.
כשלקוח חדש פונה אליכם ואתם רוצים להעריך את כמות העבודה שעומדת לפניכם
אחרי ששידרגם אתר קיים או ביצעתם שינויים עיצוביים כדי לוודא שאין שגיאות באתר
כשרוצים לבנות מפת אתר xml או תמונות. אם יש לכם אתר קטן, תוכלו להסתפק בגסתה החינמית של הצפרדע, שסורקת עד 500 עמודים. לאתרים בינוניים עד גדולים צריך לרכוש רישיון לשימוש בתוכנה. הורדת התוכנה עולה בסביבות 150 יורו בשנה. לעיתים יש כל מני הטבות ברכישת התוכנה. אם תחפשו טוב ויתמזל לכם, תוכלו להשיג רישיון במחיר מנוך יותר. מה שבטוח, שכל שקל שווה להשקיע בתוכנה זו.

מחיר: 150 יורו

סקרימינג פרוג

כלי אונליין למעקב מילות מפתח

Kolyom
זהו כלי למעקב מילות מפתח. כלי מעולה שמאפשר בגרסתו החינמית לעקוב אחר:
עד 10 נכסים שונים
עד 120 מילות מפתח סך הכל
מעקב אחר קישורים – לא ראיתי מגבלה כלשהי
כאשר מתחילים בעבודת קידום אתר, חשוב להשתמש בכלי כלשהו כדי לראות מהם ההשפעות של פעולות הSEO על האתר שלנו. בהנחה שמבצעים פעולות קידום נכונות, לאורך זמן הדירוג של מילות המפתח שלנו אמור להשתפר ב SERPS. מעקב אחר מילות מפתח יכול לתת אינדיקציה לפעולות נוספות באתר. כל-יום מספק לנו תמונת מצב לא רעה לגבי המיקומים שלנו בגוגל. פעולות קידום אמורות לשפר את דירוגי האתר שלנו. אך אם התחלתם לעקוב אחר הביטויים שאתם מקדמים בגוגל, ושמתם לב כי חלק מהם או יותר גרוע מזה, כל הדירוגים של האתר התחילו לאבד את מיקומם בגוגל, עליכם לבדוק דברים נוספים שיכולים להיות קשורים לירידה במיקומים למשל אם גוגל עדכן אלגוריתם חדש שהשפיע על דירוגי האתא שלך. לפתיחת חשבון בכלי כנסו.

מחיר: חינם

כל יום מעקב מילות מפתח

ZEFO
זהו כלי מצוין נוסף למעקב מילות מפתח אך לא רק. ניתן לחבר את זאפו לכלי מנהלי אתרים ולגוגל אנליטיקס ולקבל המלצות לביצוע אופטימיזציית On site. האם הביטוי שהנכם מקדמי מופיע בטייטל של העמוד? האם יש שגיאות 404 באתר? כמה כניסות היו באתר? ועוד. את הנתונים האלה זאפו שואב מגוגל סרצ’ קונסול ומגוגל אנליטיקס. בנוסף, ניתן להשוות את מיקומי הבטויים שלכם בין תקופות שונות. המערכת שומרת את נתונים מאז פתיחת החשבון. דבר נחמד נוסף הוא שבזאפו ניתן ליצור דוחות אוטומטיים מתוזמנים. כך לדוגמה המערכת יכולה ליצור ולשלוח דוחות אוטומטיים ללקוחות בלי שתיכנסו בכלל למערכת. פיצ’ר זה חוסך לכם הרבה זמן. גם אם אתם משתמשים במערכת זו כדי לקדם אתר או אתרים שלכם, במקום כל פעם להיכנס למערכת, תוכלו לקבל דיווח על המיקומים על בסיס יומי, שבועי, חודשי ועוד על סמך ההגדרות שבחרתם. כדי להתחיל להשתמש בזאפו כנסו.

מחיר: חודש ראשון התנסות ללא עלות. לאחר מכן שימוש בתוכנה לאתר אחד $38, חבילת Starter ל 8 אתרים $76, חבילת Small Agency ל 20 אתרים $152 וחבילת Agency לניהול 50 אתרים תעלה לכם $253.

זאפו לקידום אתר

כלי אונליין למעקב מתחרים

SEMrush
כל מי שמבצע עבודת קידום אתר, מבין ויודע עד כמה חשוב לבדוק מדי פעם את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר. External Link מאתר ספאמי, יכול לפגוע בדירוגים באתר שלכם. לכן ברגע שמאתרים קישור זדוני כדאי לנקוט פעולה להסרתו בהקדם האפשרי. אופציה עדיפה כמובן לפנות לבעל אתר ממנו יוצא הקישור ולבקש ממנו להסירו. קרה ופניתם אך לא נענתה בקשתכם, או פשוט לא מצליחים לאתר את “בעל הבית”, תוכלו להשתמש בכלי Disavow Links. בכל מקרה כדי לדעת מהן מקורות התנועה לקישורים לאתר שלכם, צריך להשתמש בכלים המספקים לכם את הנתונים. SEMrush הינו אחד מהכלים היעילים והאפקטיבייים לאיסוף נתונים על הקישורים הנכנסים. אך לא רק. SEMrush היא מערכת מחקר מתחרים שכל מקדם אתרים חייב להכיר. הכלי הזה מאפשר “להיכנס לקרביים” של המתחרים ולגלות עליהם הרבה מידע. בנוסף הוא מסייע בעת מחקר מילות מפתח, לראות מי הם המתחרים שלכם הן בצורת גרף והן בצורת רשימת טקסט, לראות מהם האנקור טקסט העיקריים, מהם רפרינג דומיינס (Referring Domains), עמודים סרוקים, מילות מפתח אורגניות וממומנות ועוד.

מחיר: חודש ראשון התנסות ללא עלות. לאחר מכן יש מספר חבילות לפי צרכיכם האישיים. חבילת Pro עולה $69.95, חבילת GURU עולה $149.95 וחבילת Business עולה $549.95. למידע נוסף או רכישה היכנסו דרך הלינק הזה.

semrush לקידום אתר

תוספים

Google Tag Assistant
ניתן להוריד תוסף Google Tag Assistant בחינם ולבדוק באמצעותו את תקינות הטמעת הקודים של מוצרי גוגל כמו כלי מנהלי אתרים או גוגל אנליטיקס. איך זה עובד? אחרי שמורידים תוסף, וכמובן אחרי שהשתלתם קוד אנליטיקס או כלי מנהלי אתרים, לוחצים על האייקון של התוסף. בפניכם יפח חלון. לחצו על enable כדי להפעיל את התוסף. רענו את הדף וכנסו שוב לתוסף. במידה וההתקנה בוצעה בהצלחה, האייקון ישתנה ירוק. התקנה לא תקינה תציג לכם אייקון באדום יחד עם הדברים לתיקון. להורדת התוסף לדפדפן לחצו.

מחיר: חינם

תג אסיסטנט

SEOquake
זהו תוסף חינמי המאפשר לקבל ניתוח עמוד בזמן אמת. כדי להשתמש בתוסף זה, צריך להוריד אותו מחנות גוגל לדפדפן כרום שלכם. את ההורדה תוכלו לעשות מכאן. תוסף SEOquake מאפשר לצפות גם בעמודי המתחרים שלכם. על תגיות מטא שלהם (טייטל, תיאור מטא), האם יש את כל תגיות האלט בעמוד, ותק הדומיין, האם יש שימוש בסכמה ועוד. אני משתמשת די הרבה בתוסף זה. הוא מאפשר לי לשלוף נתונים בזמן אמת. נוח להבנה וידידותי לשימוש. להתקנת התוסף לחצו.

מחיר: חינם

seoquake לקידום אתר

RSS Feed Reader
רוצים להתעדכן בנושאים שמעניינים אתכם? רוצים לעקוב אחר המתחרים שלכם? מה הם כתבו, איזה מוצר חדש השיקו? הורידו תוסף Rss Feed Reader לדפדפן שלכם, הגדירו מהם האתרים שברצונכם לעקוב אחריהם, ותתחילו לקבל עדכון כל פעם כשהם מפרסמים משהו חדש. כך תוכלו להישאר מעודכנים לגבי הדברים שקורים בתחום ולדעת מהם הנושאים בהם מתמקדים המתחרים שלכם. בין אם אתם רוצים להיות תמיד עם יד על הדופק על המתחרים שלכם לבין סתם להתעדכן בחדשות מאתרים שפשוט עושים לך טוב לקרוא את הכתבות, תוסף גוגל זה יעשה את העבודה. כדי להוריד אותו, כנסו ל Google Extension Store והורידו את התוסף חינם לדפדפן שלכם. להורדת התוסף לחצו.

מחיר: ניתן להוריד את התוסף למשך חודש התנסות ללא עלות. לאחר מכן העלות היא $5 לחודש במשך שנה או $6 מדי חודש בחודשו.

תוסף rss feed reader

כמובן זאת רשימה חלקית בלבד של כלים, תוכנות ותוספים שאני עושה בהם שימוש. הרשימה של כלי עזר נוספים היא די ארוכה, ובמאמר זה התייחסתי לעיקריים. אולי בעתיד אכתוב מאמר נוסף שיכסה את שאר הכלים והתוכנות.
אם יש לכם שאלות לגבי אחד הכלים, נתקלתם בבעיה מסוימת בעת התקנה או הטמעה של הכלי, תרגישו חופשי לפנות אלי במייל או בטלפון לקבלת סיוע 🙂

מרגישים שלמדתם, עזרתי לכם? שתפו את המאמר לחברים!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL