קידום אתר אינטרנט של מרפאת שיניים

קידום אתר אינטרנט של מרפאת שיניים

טיפים לקידום אתרי אינטרנט למרפאות שיניים

המציאות היום שכמעט אצל כל בית עסק יש אתר אינטרנט, לרבות רופאי שיניים. קידום אתר אינטרנט משמעו חשיפה בפני קהלי יעד רלוונטיים והגברת מודעות על מרפאת השיניים שלך. הרי אם לא תפרסם את עצמך באינטרנט, אף אחד (חוץ מחברים וקרובי משפחה שלך) לא ידע שאתה קיים.

רוצה להיחשף בפני לקוחות פוטנציאלים? אתה חייב להופיע באינטרנט. ואם אתה לא שם, אתה פשוט לא קיים. קידום אתר אינטרנט של מרפאת השיניים יכול להתבצע בשני אופנים: קידום אורגני וקידום ממומן. במאמר זה נסקור מהו הקידום האורגני ומדוע חשוב לקדם את האתר בדרך זו.

מהו קידום אורגני?

קידום אורגני כנשמע הוא הקידום הטבעי. הוא נעשה על מנת לקדם את הביטויים בהם בעל עסק רוצה להופיע במקומות הגבוהים בגוגל וכדי לייצב את המוניטין שלו בתחומים מסויימים. למשל, רופא שיניים מומחה כירורגיית פה ולסת אשר מעוניין לפנות לקהל יעד מסוים שעלול להתעניין בצריכת שירות מסוג זה. חשוב לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה כדי שטכניקות הקידום יכוונו למקום הנכון. כלומר, לפרסם כתבות ומאמרים בתחומים ספציפיים, להפיץ אותם באתרים הרלוונטיים, לחשוף מאמרים אלו בפני קהלים ברשתות החברתיות ועוד. קידום אורגני חייב להתבצע על ידי איש מקצוע מנוסה ועדיפות למישהו שיש לו היכרות עם תחום רפואת השיניים. היו לא מעט מקרים בהם מקדמים אשר אינם שולטים בתחום מסוים העלו מאמרים שלא היו קשורים לתחום בו הלקוח מתמחה. על כן צריך להיזהר בבחירת מקדם אתרים נכון כדי לא “להטעות” את גוגל בעיסוק שלכם.

כל עבודת קידום צריכה להתחיל בבדיקת פרמטרים הבאים

כל מקדם אתרים שלוקח על עצמו אתר אינטרנט כפרוייקט קידום, צריך לערוך בדיקה ראשונית של אלמנטים שונים באתר לפני שהוא ניגש לעבודה הגדולה. מהם אותם הפרמטרים?

• בדיקת טייטלס (Titles)- טייטל הינה הכותרת של כל עמוד. זהו אלמנט חשוב מאוד בקידום האתר והביטוי הספצייפי של אותו העמוד. כדאי שהטייטלס יכיל את הביטוי אותו בעל האתר רוצה לקדם. חשוב להקפיד שכל טייטל יהיה ייחודי. אם עובדים במערכת וורדפרס (WordPress)  ניתן להוריף תוסף Yoast באמצעותו ניתן להגדיר תגי מטה ותגי טייטל לכל עמוד.

• בדיקת תיאור מטה(Metadescription)- תיאור מטה הינו התיאור של העמוד אשר מסייע לגוגל להבין את נושא העמוד. למרות הידיעה כי גוגל אינו תמיד מתייחס לתיאור מטה של העמוד, עם זאת הוא לא מתנער ממנו לגמרי וחשוב לרשום תיאור מטה ייחודי לכל עמוד.

• תגי אלט (Alt Tag)- חשוב שלכל תמונה באתר תהיה כותרת. תמונות האתר תורמות להבנת העמוד בעיני גוגל ומחזקות את קידום הביטוי במידה ומקפידים על נוכחות כל האלמנטים בעמוד. כמו כן, התמונה פעמים רבות מקודמת במנוע חיפוש של תמונות גוגל, ובלא מעט פעמים עלולה להופיע בדירוגים גבוהים יותר מאשר במנוע חיפוש רגיל של גוגל.

• קישורים ומבנה קישורים- עניין הקישורים בעל חשיבות עליונה כאשר מדברים על קידום אתר בגוגל. חשוב לבנות מערך קישורים הן פנימיים והן חיצוניים. קישורים פנימיים הינם קישורים בתוך האתר עצמו. חשוב לבנות קישורים עם ביטויים לקידום, להוציא מכל עמוד קישור לעמוד הראשי של האתר, להקפיד על אנקור טקסט מגוון ועוד. כמו כן חשוב לייבא קישורים מאתרים אחרים, מאתרים באותו התחום או קרוב לאותו התחום. יצירת מערך קישורים הינו מדע שלם ולא ניתן לסכם אותו במאמר זה. חשוב לציין, כי בניית קישורים חובבנית עלולה להזיק לקידום אתר מרפאת השיניים או לכל אתר אחר ואף לגרום לעונשים כבדים מגוגל. למשל הסרת אתר מההופעה בגוגל.

• מהירות האתר- אם לפני שנה זמן טוב לטעינת האתר היו 3 שניות, אז היום טעינת האתר צריכה להימשך לא יותר מ 2 שניות. כל שניה נוספת גורמת נזק ואתם עלולים לאבד גולשים שהם המטופלים הפוטנציאליים שלכם. לאנשים היום אין סובלנות, ואם האתר שלך נטען לאט זה משליך באופן ישיר על כמות הלקוחות החוזרים לאתר שלך, ובאופן עקיף לקידום האתר בגוגל. ככל שזמני טעינת האתר גבוהים כך בדרך כלל אחוזי נטישת הגולשים גבוהים גם כן וזה פוגע ישירות על חווית המשתמש. ניתן לבדוק זמני טעינת האתר באתרים רבים. גוגל אף מספק כלי חינמי שבודק את זמני טעינת האתר.

• תגיות H1-H6- אלה הכותרות המופיעות בעמוד ויש להם היררכיה להופעה. היררכית הכותרות צריכה לנוע מהכותרת הראשית H1 לכותרות עם חשיבות נמוכה יותר H6. סך הכל ישנן 6 כותרות H1-H6  וחשוב לשמור על הסדר הנכון. הכותרות החשובות ביותר הן H1 ו H2 וככל שעולים במספרם כך גוגל מייחס אליהם פחות חשיבות.

• תוכן- חשוב חשוב חשוב שהתוכן יהיה רלוונטי, מקורי ומעניין. לפני יצירת תוכן לאתר, חשוב לעשות מחקר מילות מפתח ורק לאחר מכן ליצור תוכן ממחקר מילות המפתח. ניתן ליצור תוכן שזורם לכם בטבעיות ולוא דווקא להסתמך על מילות המפתח, ורק בסיום, לשלב את הביטויים בטקסט שברצונכם לקדם ולעשות כמה פינישים של אופטימיזציה לתוכן. לא משנה באיזו דרך תבחרו, העיקר שהתוכן שלכם יהיה מעניין, רלוונטי לאתר שלכם, מקורי ומעמיק.

• שיתופים חברתיים- כדאי מאוד שבכל עמוד האתר שלך יופיעו כפתורים לשיתוף ברשתות החברתיות. זה יתרום לחשיפת התכנים שלכם באינטרנט.

אלה רק חלק מהדברים שכדאי להקפיד עליהם לפני שניגשים ל”עבודה הרצינית” של קידום האתר שלכם. ניתן להניח שכל אחד יכול לבצע את ההתאמה, יחד עם זאת הניסיון וההיכרות המעמיקה בתחום הקידום צפויה להניב תוצאות הרבה יותר טובות ויעילות. אז, כדאי שתשקיעו במקדם אתרים מקצועי ותסירו מלבכם את הדאגה שמפאת לביצוע הלא נכון הנכם עלולים להיענש על ידי גוגל ולא להופיע בגלל במנוע חיפוש.
לא רוצה להטיל אימה על אף בעל אתר, אך קרו לא מעט מקרים בהם היה נדרש לשקם את האתר מהפעילות הקידומית החובבנית במשך מספר חודשים טובים.
אם תרצו לקבל ייעוץ או לשכור את שירותיו של מקדם מקצועי, צרו איתי קשר ואשמח לעזור לכם 🙂 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL