קידום אתרים באמצעות תוכן איכותי

קידום אתרים באמצעות תוכן איכותי

קידום אתרים באמצעות תוכן איכותי

אחת הדרכים החשובות ביותר היום לקידום אתר אינטרנט היא כתיבת תוכן איכותי ובעל ערך לגולש. כל אתר מכיל כמות כזו או אחרת של תוכן. ישנם אתרי תוכן גדולים שמתעדכנים במאמרים וטיפים לעיתים קרובות, וישנם אתרי תדמית שהם אתרים קטנים יותר, המכילים מספר קטן של עמודים קבועים המציגים מידע שיווקי ונועדו בעיקר ליצירת נוכחות ברשת. סוג התוכן שיעלה לאתר תלוי במטרת האתר ובצרכים של הלקוחות עליהם נרצה לתת מענה באמצעות אתר אינטרנט. ראוי לציין כי תוכן לא חייב להיות טקסטואלי. תוכן יכול לבוא לידי ביטוי בתמונות, ווידאו וגרפים. תלוי בסוג האתר ובכוונותיו של בעל העסק.

לצד התכנים השיווקיים, מרבית התכנים נכתבים על מנת לקדם נושאים ספציפיים ברשת, שנועדו לתת ערך לגושלים ולבצע קידום אתרים אורגני בשלל ביטויים במנועי החיפוש, לרבות מנוע חיפוש הגדול ביותר – גוגל.

אילו סוגי אתרים יש ואיזה תוכן הם מציגים?

קיימים 4 סוגי אתרים שונים ודף נחיתה.

אתר תדמית

תפקידו העיקרי של אתר תדמיתי הוא ליצור נוכחות ברשת. באתר תדמית התוכן הינו שיווקי בלבד והוא נועד לספר מידע אינפורמטיבי אודות העסק, מטרות העסק, השירותים או המוצרים שהוא מציע וכן את פרופיל החברה. אתר זה כמעט ולא עובר שינויים מבניים או שינויי תוכן, ולכן הוא מכיל מעט עמודים שהינם סטטיים. במידה ונדרש לבצע שינוי, בעל האתר בד”כ פונה לבונה אתרים על מנת לבצע את שינויי הקוד הנדרשים. להרבה רופאי שיניים למשל, יש אתר תדמית הכולל עמודים של אודות הרופא, שירותי מרפאת השיניים, מומחיות הרופא ודף יצירת קשר. אתר תדמית היא דרך מצוינת לפרסום רופאי שיניים ברשת.

סוג תוכן: התוכן באתר זה הוא שיווקי בלבד ונועד לספר לגולש על החברה, שירותיה ותחום ההתמחות שלה.

אתר תוכן

אתר תוכן הוא אתר המבוסס על מערכת ניהול תוכן גמישה המאפשרת העלאת תוכן ללא הגבלה. להבדיל מאתר תדמית, אתרי תוכן מספקים מידע מקצועי ולא פרסומי. בעל האתר יכול להעלות תכנים בנושאים בהם דן האתר, ובכך למשוך לקוחות רלבנטיים לאתר העסק. ניתן לבצע שינויים באתרי תוכן לפי צרכיו של בעל העסק, ובנוסף ניתן להגדיר כל עמוד לפי תקניו ודרישותיו של גוגל, מה שתורם לקידום אורגני של האתר. הוספת טייטלס, Meta Description, תגיות ALT ועוד, הינם פרמטרים חשובים לקידום האתר במנוע חיפוש גוגל. היום, אתרי וורדפרס (WordPress) ידועים כאתרים עם מערכת תוכן מאוד איכותית וגמישה ומאפשרים לבנות אתרים מעולים גם מתוך תבניות מוכנות, למרות האפשרות לבצע שינויים בקודים של האתר, המאפשרים להתאים את האתר בדיוק לצרכיו של בעל העסק. כאשר מדברים על קידום אתרים באמצעות תוכן איכותי, אתרי וורדפרס הינם אופציה מצוינת! נניח אתה רופא שיניים ואתה רוצה לקדם טיפולי יישור שיניים לילדים אצלך במרפאה. כתיבת מאמרים מקצועיים בנושא זה ושילוב הביטוי “יישור שיניים לילדים”, יעלה את הסיכויים שבעת שהגולש מחפש שירות זה, הוא יגיע לאתר שלך, ויהפוך בסופו של דבר לפציטנט שלך.

סוג תוכן: אתרי תוכן מכילים תוכן מקצועי ועשיר בנושא שבו עוסק האתר. ניתן להעלות תוכן רב לפי צרכי העסק וללא הגבלה.

אתר מסחר אלקטרוני / חנות וירטואלית

אתר סחר אלקטרוני או חנות וירטואלית הוא למעשה עסק אינטרנטי שמטרתו להציע ולמכור מוצרים ללקוחות ללא מגע אנושי. הקמת חנות וירטואלית חוסכת משאבים רבים כגון כסף וכוח אדם, לכן הרבה סוחרים מעדיפים אופציה זו במקום הקמת חנות פיזית שיכולה להגיע למאות אלפי שקלים. חנות הסחר האלקטרוני נוחה ונגישה לגולשים מכל העולם וכיום הרכישות בחנות הסחר מאובטחות מאוד ברוב המקרים ומאפשרות לקנות מוצרים דרך ה Pay Pal. מומלץ לבנות אתר מסחר אלקטרוני באמצעות מערכת קוד פתוח על מנת לבצע את השינויים הנדרשים לפי צרכי העסק במהירות ובנוחות מירבית.

סוג תוכן: תוכן בחנות וירטואלית צריך להיות מוכר וכתוב ברמה מקצועית. חשוב לשלב מילות מפתח בתוך הכותרת ותיאור המוצר כדי שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.

 מיניסייט או אתר קטן

מיניסייט נועד לקדם שירות מסוים או מוצר באופן ממוקד וספציפי יותר מאתר רגיל. כיצד מגיעים למיניסייט? כאשר הגולש לוחץ על פרסום באחד האתרים או דרך קישור ממנוע חיפוש, הוא מגיע למיני סייט שלכם. האתר הקטן (Mini-Site) מכיל בדרך כלל עד 6 עמודים המציגים תוכן שיווקי על מוצר או שירות, מבצע, תיאור אירוע או פרסום מוצר חדש. ישנה תורה שלמה כיצד לעצב מיניסייט על מנת להשיג כמה שיותר מעורבות מצד הלקוח כגון לחיצה על הקישור באתר ומעבר לאתר הראשי, השארת פרטים אישיים ועוד. חווית משתמש במיניסייט הינו פן נוסף בסוג אתר זה. ככל שחווית משתמש תהיה טובה יותר כך אחוזי ההמרה באתר יהיו גבוהים יותר.

סוג תוכן: תוכן שיווקי ופרסומי שנועד להניע לפעולה את הגולש. נדרשת מקצועיות בכתיבת תוכן מסוג זה.

דף נחיתה

דף נחיתה או באנגלית Landing Page הינו דף אינטרנט יחיד אליו מגיעים הגולשים דרך פרסומים כגון באנרים או קישורים. תפקידו העיקרי של דף נחיתה הוא להעביר מסר ספציפי לגולש ולהניע אותו לפעולה כגון השארת פרטים, הרשמה, התקשרות, רכישת מוצר ועוד. דף נחיתה צריך להיות מעוצב בצורה אטרקטיבית, עם מסר שיווקי ממוקד כדי שילכוד את תשומת ליבו של הגולש, יציג לו מוצר או שירות בצורה תמציתית וישכנע אותו לבצע פעולה מוגדרת מראש על ידי בעל עסק. למשל, רופא שיניים שרוצה לקדם טיפולי השתלות שיניים במרפאתו, יפנה למקדם מקצועי שיקים לו מערכת קמפיינים בגוגל אדוורדס ויבנה לו דף נחיתה מותאם. דף נחיתה מקצועי יעלה את הסיכוי לביצוע הפעולה מצד הלקוח וגם ישמש למדידת הביצועים. פרסום לרופאי שיניים באמצעות דף נחיתה היא דרך מקובלת היום להשיג פרטי התקשרות עם המטופל הפוטנציאלי ו/או להגדיל כניסות לאתר הראשי שלכם.

סוג תוכן: התוכן צריך להיות שיווקי ולרוב גם תמציתי, להראות את היתרונות של המוצר או השירות ולגרות כמה שיותר גולשים לבצע פעולה מסוימת.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL