טיפים לפרסום נכון של רופאי שיניים

טיפים לפרסום רופאי שיניים

טיפים לפרסום נכון של רופאי שיניים באינטרנט

כל רופא שיניים שמשקיע כסף עבור פרסום העסק שלו באינטרנט, מעוניין לקבל החזר השקעה על הפרסום. ניתן להגיע למטופלים פוטנציאליים במספר דרכים ושיטות, אך אין דרך אחת שמתאימה לפרסום לכל רופאי שיניים באינטרנט.

במילים פשוטות פרסום רופא שיניים נכון הוא פרסום שעובד, כלומר ההכנסות מתהליכי הפרסום גבוהות יותר ביחס להוצאות פרסום. כל מרפאת שיניים היא ישות בפני עצמה. לא ניתן להשתמש באותן טקטיקות ואסטרטגיות לכל המרפאות. ראשית כל, חשוב לאפיין את המרפאה ולזהות את הצורך של רופא השיניים. תתפלאו, אך לא תמיד איתור מטופלים חדשים תהיה המטרה העיקרית של בעל העסק. ישנן מרפאות שיניים מצחילות מאוד שמעוניינות לחזק את הנוכחות שלהם באינטרנט, או להתבסס בהתמחות מסוימת (אורטודנטיה, כירורגיה, רפואת ילדים ועוד) או פשוט לספק לפציאנטים הנאמנים שלהם כלים המאפשרים להם לקבל מידע על הטיפולים השונים המבוצעים במרפאה בקלות ובפשטות. תהיה אשר תהיה המטרה לשמה רופא שיניים פנה למקדם, פרסום נכון צריך לבוא לידי ביטוי בתצאות רצויות, אם זה בכמות הלידים, או בהגברת המודעות לשירותי המרפאה באזור גיאוגרפי מסוים או בהגדלת כניסות לאתר המרפאה.

מאפייני הפרסום

רווחיות: כל עסק חייב להרוויח כדי לשרוד. כל מרפאת שיניים צריכה לרענן את מאגר הפציאנטים שלה כדי להצליח. גם כאשר לרופא שיניים יש מעגל מטופלים נאמנים שמגיעים בדרך קבע לבדיקות שיניים שגרתיות או לניקוי אצל שיננית, זה לא מספיק לשגשוג העסק. זרימה קבועה של מטופלים חדשים פשוט הכרחית לרווחיות המרפאה ולהשרדותה.

יעילות ואפקטיביות: מידת היעילות והאפקטיביות ניתנות למדידה והערכה. כאשר מדברים על עסק אפקטיבי מתכוונים להצלחת העסק בהשגת מטרותיו. מכאן פרסום אפקטיבי לרופא שיניים הוא פרסום שהשיג את המטרה העיקרית שלו, לרוב מדובר בלידים (פניות של מטופלים למרפאה). מרפאת שיניים יעילה היא מרפאה עם תפוקות גבוהות יותר ביחס לתשומות. בשני המקרים המדד המדויק ביותר ליעילות ואפקטיביות גבוהים של המרפאה הוא מדד הרווח.

מטרות הפרסום: מטרות הפרסום נקבעות על ידי בעל העסק והן עלולות להשתנות מרופא שיניים אחד למשנהו. פרסום רופאי שיניים באינטרנט בעיקר נועד להגדלת הרווחיות של המרפאה. כאמור רופא שיניים יכול לבחור באסטרטגית פרסום שונה כמו הגדלת כניסות לאתר האינטרנט שלו, הגברת מודעות למרפאת השיניים שלו, איסוף מידע על לקוחות לשליחת ניוזלטרס בעתיד עם עדכונים וחדשות מעולם רפואת השיניים ועוד. סוג המטרה תקבע את שיטת הפרסום.

אמצעי שיכנוע עיקריים בפרסומת

מאמר זה דן בטיפים לפרסום נכון של רופאי שיניים באינטרנט, ולכן חשבתי לנכון לשלב בו גם את השיטות המשפרות את התגובה של הגולשים למודעות הממומנות ולפרסום בכלל. איגדתי את השיטות היעילות ביותר לפרסום ושיווק רופאי שיניים בזירה הדיגיטלית. שימוש באמצעים אלו יסייע להגדיל את אחוזי ההמרה של הפרסומות.

• פנייה אישית – פניה ישירה אל הלקוח יוצרת אינטימיות בין המוען לנמען. במקרים רבים פונים לציבור בשאלה או בציווי: “הירשם עכשיו וקבל 20% הנחה”, “רוצה לזכות בהגרלה?” ועוד.

• שימוש בסיסמאות – פרסום רופאי שיניים ברשת באמצעות העברת מסרים קצרים וקליטים שכוללים בד”כ את שם המוצר/ השירות או את שם המפרסם.

• הבאת עדות אישית – כדי לשכנע את הנמען בהצלחת השירות, הפרסומאי משתמש בעדות של מישהו או עדות אישית. לדוגמה: “עשיתי השתלות שיניים ביום אחד וללא כאבים”.

• שימוש בהגזמות – כדי להרשים את הגולשים, הפרסומאי משתמש בסופרלטיבים (מילים המבטאות גוזמה או שיא) כמו “אידיאלי”, “מהפכני”, “יוצא דופן”, “מושלם” וכיו”ב.

• יצירת ניגוד ופרדוקסים – כדי לזכור בתשומת לב של הגולש, על הפרסומאי להשתמש בכל האמצעים המגבירים את הפתעתו של הנמען כגון שימוש באותיות גדולות או הפוכות, מסירה רק של חלק מהמידע בעוד שאת החלק השני הם יגלו בלחיצה על הפרסומת ועוד.

• הבלטת הטבעיות – לטבעיות המוצרים בהם משתמש הרופא יש ערך שכנוע גובר והולך. למשל, הזכרת חומרים טבעיים בהם עושה השימוש רופא השיניים, הדגשת ציוד טכנולוגי עם הקרנות מופחתות וכד’.

• שימוש בהומור – הומור זוכה להצלחות גדולות בפרסום רופאי שיניים. האדם יזכור את הרופא לפי בדיחה או לפי תמונה מצחיקה.

אמצעי פרסום דיגיטליים

לפני שרצים לפרסם את מרפאת השיניים שאלו את עצמכם: מהו התקציב אותו אתם מוכנים להשקיע? לאיזה קהל אוכלוסיה תרצו לפנות? איזה שירות תרצו לפרסם? מהי רמת התחרותיות בתחום ובאזור בכלל? באיזה שלב החיים נמצאת המרפאה שלכם? מהי המטרה העיקרית לפרסום? ישנם הרבה פרמטרים לבחירת ערוצי פרסום באינטרנט לרופאי שיניים. למשל, רופא שיניים שזה עתה פתח מרפאת שיניים, ללא אתר אינטרנט ונוכחות בסיסית ברשת, כנראה יצטרך לפנות לדרכי הפרסום הממומן כדי להשיג מטופלים חדשים תוך זמן קצר. הפלטפורמות המוכרות בישראל הן גוגל אדוורדס (AdWords) ופייסבוק. לעומת זאת רופא שיניים בעל אתר אינטרנט פעיל ועם נוכחות במדיה החברתית כנראה יצטרך בשירותי קידום האתר וחיזוק הפרסום במדיה חברתית. כל מקרה לגופו. מקדם מקצועי למרפאות שיניים ידע לאפיין נכון את העסק שלכם ולבחור בערוצי פרסום מותאמים בהשקעת מינימום משאבים לקבלת מקסימום רווחיות למרפאה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL