ניהול מוניטין של מרפאת שיניים

ניהול מוניטין של מרפאת שיניים

ניהול מוניטין הוא אחד הדברים החשובים לכל בית עסק. רשת האינטרנט מאפשרת היום לכל גולש לכתוב משוב על בעל העסק, לתאר את רמת איכות השירות, לצ’פר את העסק במילים נדיבות וחמות, לשבח את נציג השירות, אך גם מהווה במה לפרוק את הזעם עבור גולשים ש”נכוו” משירותיה או מוצריה של חברה מסוימת. כמובן אינטרנט הוא מקום חשוב לשיקוף התנהלות של החברה וזה עוזר לשפר את איכות השירות של ספקי השירות. יחד עם זאת, אינטרנט יכול להוות דלת פרוצה למתחרים ולנקמנים, ולא תמיד הפידבק או הכתבה שהתפרסמה על בעל עסק מוצדקת ויש לה רגליים.

מה זה פרסום שלילי?

פרסום שלילי כשמו הוא, פרסום על בעל עסק אשר עלול לפגוע במוניטין של החברה וברווחיות של החברה. הוצאת כתבה על רופא שיניים באור שלילי יכולה לפגוע קשות בהכנסותיו של רופא השיניים. הפגיעה יכולה להיות חמורה מאוד, תלוי ברמת הפרסום השלילי. כאשר גולש מחפש מידע במרשתת על רופא שיניים מסוים, והתוצאה הראשונה שהוא מקבל היא תביעה נגד רופא שיניים, כתבה כזו עלולה להבריח מתרפאים רבים ועלולה להביא לפשיטת רגל של ממש. פעמים רבות כתבות שהתפרסמו לפני עשור או יותר, עדיין זוכות למיקומים גבוהים מאוד בגוגל. ואם מדובר באתר סמכותי וגדול, לא תמיד אפשרי לפנות לבעל האתר או מנהליו. ניתן בכל זאת להתמודד עם פרסום שלילי באמצעות ניהול מוניטין נכון באינטרנט. איך לשקם את המצב? פונים לאיש מקצוע אשר יודע כיצד לנהל מוניטין נכון במרשתת.

להקדים תרופה למכה

מומלץ לטפל בפרסום שלילי עוד לפני שהוא נגלה להמונים. כיצד עושים זאת? קיימות מערכות שונות ותוכנות בשוק המאפשרות לעקוב אחר פרסומים באינטרנט. איך זה עובד? מכניסים את שם הרופא למשל בתוך התוכנה, וכל פעם ששמו של רופא השיניים או מרפאת השיניים מוזכרים באינטרנט, ניתן לקבל על כך התראה. את ההתראה מקבלים גם במקרים של פרסום חיובי ולא רק שלישי. קבלת התראה מאפשרת לנו מבעוד מאוד לראות באיזה סוג אתרים מזכירים את שמו של בעל העסק, האם מציגים אותו באור חיובי או שלישי, האם מדובר באתרים גדולים והחשיפה לפרסום גבוהה או נמוכה ועוד.

איך מונעים נזק?

במידה ופורסמו דברים שליליים על הרופא או המרפאה שלו, ניתן ואף מומלץ לטפל בפרסום מסוג זה בהקדם האפשרי, לפני שהנזק התדמיתי נגרם. נסו לפנות לבעל האתר ולבקש ממנו להסיר את שמכם או  להוריד את העמוד לפני שהוא נסרק בגוגל. אחרי שהעמוד נסרק בגוגל הוא מוצג לגולשים בתוצאות החיפוש. קיימות דרכים נוספות ל”הסתרת” העמוד מתוצאות החיפוש של גוגל. שיטות אלה מצריכות גישה לקוד האתר. הבעלים של האתר יכולים להסכים או לא להסכים לבקשה שלכם, אך בכל אופן כדאי לנסות לפתור את זה קודם ישירות מולם. במידה ומישהו “דרך” על שמכם הטוב באחד הפורומים, ניתן לפנות לבעלי הפורום ולבקש ממנו למחוק את התגובה עם שמכם, טרם הדף נסרק בגוגל ומופיע בתוצאות בגוגל.

Google Alerts – כלי שיעזור לכם לנהל מוניטין באינטרנט

גם אם כל הלקוחות שלכם מרוצים מהשירות שאתם מעניקים להם ואין אחד שלא משבח אתכם כרופא שיניים מקצועי, מעולה ובמחירים הוגנים, עדיין מומלץ להיות עם יד על הדופק במקרה ומישהו מנסה לפגוע בשמכם הטוב. ומישהו זה יכול להיות המתחרים שלכם. אנו יודעים כי תחום של רפואת שיניים הוא תחום תחרותי מאוד ורבים נאבקים כדי לנגוס את החלק הגדול מעוגת המטופלים. תוכנה פשוטה וידידותית מאוד לשימוש שתוציא התראה כל פעם ששמכם או שם המרפאה שלכם מוזכרים ברשת היא Google Alerts. כלי חינמי מבית גוגל שיכולה לחסוך לכם אלפי ועשרות אלפי שקלים בעתיד.

יצירת נכסים נוספים לניהול מוניטין

כאשר המרפאה שלכם או שמו של רופא השיניים מופיע באחת הכתבות של אתר או בלוג או פורום, נדרשת עבודה מקצועית של ניהול מוניטין באינטרנט. יצירת נכסים נוספים כמו אתר אינטרנט, בלוג חדש למרפאה, אתר תדמית לרופא שיניים יכולים לעזור לדחות את התוצאה עם פרסום שלילי לתחתית תוצאות החיפוש בגוגל או לדחות את זה לעמוד השני, לשם מגיע אחוז קטן מאוד של גולשים. אך זה לא תמיד מספיק. לעיתים נדרשת השקעה גדולה יותר ויש צורך לפתוח חשבונות ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, גוגל פלוס, לינקדאין ועוד. ליצור שיתופי פעולה עם אתרים גדולים וסמכותיים נוספים בעלי כוח לדחות את הוצאה השלילית כלפי מעטה. כאשר התוצאה השלילית מתפרסמת באתר גדול וסמכותי כמו ווינט (Ynet), עבודת ניהול מוניטין יכולה להימשך זמן רב, לעיתים מעל שנה. עד שמגיעים לתוצאה הרצויה בעיני הלקוח. מספיק שהתוצאות נדחות לתחתית הרשימה או עמוד אחר, מרפאת השיניים יכולה לחזור כמעט לאותו מחזור מכירות כפי שהייתה קודם, גם אם הכתם השחור נשאר על בגדיה הלבנים של המרפאה. אך אם הכתמים במקומות מוסתרים ואף אחד לא רואה אותם, האין זה משנה?

צריכים עזרה בניהול מוניטין? פנו אלי ונתחיל לשקם את שמכם בהקדם 0548117134

8 thoughts on “ניהול מוניטין של מרפאת שיניים”

  1. Tremendous issues here. I’m very glad to look your post.
    Thank you a lot and I am looking forward to touch you. Will you kindly
    drop me a mail?

  2. At this time I am going to do my breakfast, once having my breakfast coming again to read further news.

    +905323495077

  3. Excellent way of explaining, and pleasant paragraph
    to take data regarding my presentation topic, which i am going to deliver
    in academy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL