שיווק מפה לאוזן כבר לא עובד?

שיווק מפה לאוזן

מה זה שיווק מפה לאוזן?

שיווק מפה לאוזן, ובאנגלית Word Of Mouth, הינה שיטת שיווק המתבססת על היצר האנושי ועל הצורך בתקשרות. זוהי אחת השיטות הותיקות ששימשו לצרכי השיווק. בעבר, רוב העסקים הצליחו לצמוח ולשגשג במידה ושיטת השיווק מפה לאוזן צלחה להם. כמובן כדי להפוך את השיטה לכמה שיותר יעילה, בעלי עסקים ובייחוד בעלי מקצועות חופשיים כמו רופאי שיניים, עורכי דין, רואי חשבון, היו צריכים להוכיח את עצמם כנותני שירות הכי טובים בשוק ולהגיע לליבם של הלקוחות. בתקווה שהלקוחות הללו ימליצו עליהם לאחרים.

כאמור שיווק רופא שיניים או כל בעל עסק אחר מפה לאוזן מתבצע על ידי הפניות עצמאיות של אנשים. לבעל עניין, “המפרסם”, אין ממש שליטה להעברת מסרים שיווקיים באמצעות השיטה. מה שכן בשליטת המפרסם, זה לדאוג להעברת המסרים בצורה נוחה וללא מחסומים מיותרים ולקדד את המידע עם אינפורמציה שהיה רוצה שתועבר. ומי שיכול להעביר הלאה את המידע, הינו האדם הנחשף אליו. שיווק מפה לאוזן יכול להשפיע על הצלחת עסקית או לגרום נזק למוניטין העסק, העלול להסתיים בפשיטת רגל ואיבוד מאסיבי של לקוחות.

מה השתנה היום?

לפני עשרות שנים, כאשר העולם הדיגיטלי לא היה כה מפותח, פרוץ וללא גבולות, שיטת השיווק השלטת אכן הייתה שיווק מפה לאוזן. עם השנים, העולם שהכרנו קודם השתנה, והפך להיות גלוי לעיני כולם. היום בכל בית יש לפחות מחשב אחד, לכל אדם יש מכשיר סלולארי אחד או מספר ניידים, טאבלט ומדיה דיגיטלית אחרת, המאפשרת העברת מידע באופן מהיר, נוח ונגיש כמעט לכל אחד. מהירות המידע הדיגיטלי המוער מהירה פי כמה משיטת השיווק הקונבנציונלית. יכולות טכנולוגיות של היום פתחו שערי הזדמנויות רבות אחרות בעולם השיווק והפרסום.

שיווק ויראלי – מה זה?

שיטת השיווק מפה לאוזן הקלאסית והמוכרת לנו הפכה לשיווק ויראלי בזירה הדיגיטלית. בה המידע עובר במהירות הבזק ולמספר רב יותר של אנשים. מהירות התגובה של לקוח גם היא מהירה יותר ולא חסה על בעל העסק. אם הלקוח קיבל שירות רע בעיניו, הוא ימהר לפרסם זאת באינטרנט כדי שכולם ידעו על העסק הספציפי. משום שרוב האנשים נוטים לפרסם דווקא את הפידבקים השליליים על עסקים ולא חיוביים, חשוב מאוד להתנהל מול כל לקוח באופן הכי טוב שאפשר, כדי שאולי, הוא יודיע לעולם כי העסק שלכם יותר טוב מעסקים אחרים, ואז, אולי, רק אולי, המידע יגיע לאדם שיהפוך ללקוח שלכם.

שיווק מפה לאוזן כבר לא מספיק

העולם השתנה, ויחד איתו גם דפוסי התנהגות של האנשים, שהם הלקוחות הפוטנציאלים שלנו. אנשים היום שואבים את האינפורמציה מאתרי אינטרנט, פורומים, רשתות חברתיות, בלוגים, אינדקסים ועוד. אם מישהו רוצה לקבל המלצה על רופא שיניים, רוב הסיכויים שהוא לא ירים טלפון לחבר שלו או קרוב משפחה וישאל אותו לגבי רופא שיניים מומלץ. הדרך הפשוטה והמהירה לעשות זאת היום, היא באמצעות חיפוש בגוגל על רופאי שיניים מומלצים. על סמך קריטריונים שמעניינים את הפרט, האדם מוצא רופא שיניים שמתאים בעיניו לצרכיו האישיים. לכן, היום, חשוב מאי פעם להופיע כמה שיותר באינטרנט.

אם אתה לא שם אתה לא קיים

כולם מכירים את המשפט “אם אתה לא שם אתה לא קיים”. משמעות המשפט מסתכמת בכך שכל עסק שרוצה להצליח פשוט חייב להופיע בזירה הדיגיטלית, ובכמה שיותר מקומות: באתרים, בבלוגים, ברשתות חברתיות כמו פייסבוק גוגל פלוס או אינסטגרם, באינדקסים, בפורומים, אתרי ממליצים, אתרי חדשות ועוד. עדיין חושבים שהעסק שלכם יכול להצליח רק על סמך שיטת השיווק מפה לאוזן? אם אתם עדיין מאמינים כי בעזרת השיטה תצליחו לבסס את שמכם הטוב בתחום ולהישאר בתחרות, אז אתם טועים. כדי לא להיפלט מחוץ לתחרות חשוב לשלב את כל שיטות השיווק המוכרות היום, וזאת כדי לפנות לכמה שיותר קהלי יעד (מבוגרים וצעירים) רלבנטים, שהינם בעלי דפוסי התנהגות שונה, תפיסות עולם שונה, אמונות שונות והעדפות שונות. רופא שיניים בעל התמחות בכירורגיית פה ולסת למשל, שמעוניין להעניק טיפולי השתלות דנטליות למטופלים, רוצה לפנות הן למגזר של המטופלים המבוגרים יותר והן לפציאנטים צעירים יותר. שיטת השיווק מפה לאוזן במקרה זה תעבוד טוב יותר עבור קהל יעד בגילאים מבוגרים יותר, אך כדי לגייס מטופלים צעירים יותר, חשוב לדבר איתם “באותה שפה” באמצעות האינטרנט.

פרסום עסקים בפייסבוק

פייסבוק היום אינה הזירה שהייתה פעם. היום, פייסבוק זהו עולם שלם ומלואו, עם הרבה הזדמנויות ופלטפורמת פרסום מפותחת ביותר, המאפשרת להגיע בדיוק אל האנשים אותם אתם רוצים לראות במרפאה שלכם. מומלץ מאוד לפנות לאיש שיווק מקצועי שמתמחה בפרסום מרפאות שיניים בפייסבוק ולמתג את המרפאה שלכם באופן מקצועי ובהתאם לציפיות שלכם. באמצעות פלטפורמט הפרסום של פייסבוק ניתן להעביר מסרים שיווקיים יעילים ללקוחות הפוטנציאלים של העסק ולחזק את המיתוג של המרפאה שלככם או השם שלכם. פרסום בפייסבוק לרופאי שיניים מחייב גישה שונה מפרסום של חנויות או עסקים מתחומים אחרים. רופא שיניים הינה סמכות עבור הלקוחות, וכדי לרכוש אמון ברופא שיניים מסויים דרך פייסבוק חשוב להעביר מידע מקצועי, איכותי ותוך פרקי זמן סבירים, כדי לא להטריד את הגושלים יתר על המידה. פרסום אגרסיבי מדי בפייסבוק לרופא שיניים עלול לגרום נזק. לכן כדאי לא לעשות ניסיונות על הדף העסקי של המרפאה שלכם, ולפנות למשווק מקצועי ובעל ניסיון קודם בתחום.

לסיכום, כדי להגיע לתוצאות מקסימליות, חשוב לשלב בין כל שיטות השיווק והפרסום הקיימות ולא להסתמך על שיטת השיווק היחידה והותיקה מבין כולם- שיווק מפה לאוזן.  יותר ויותר אנשים מקבלים את המידע הנחוץ להם דרך האינטרנט, לכן ויתור על פרסום באינטרנט עלול להעלות לכם בעסק שלכם.

צריכים ייעוץ? מוזמנים לפנות אלי. בעזרת הניסיון רב השנים שלי בפרסום ושיווק מרפאות שיניים ועסקים שונים באינטרנט בכלל וברשתות חברתיות בפרט, אשמח לעזור גם לכם להביא יותר לקוחות ולהרים את העסק שלכם.
לייעוץ חינם חייגו 0548117134

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL