איך לפרסם מרפאת שיניים חדשה?

איך לפרסם מרפאת שיניים חדשה

איך לפרסם מרפאת שיניים חדשה?

סיימת סוף סוף את לימודי רפואת השיניים וכעת אתה בדילמה האם לפתוח מרפאת שיניים פרטית או לעבוד כשכיר?! כל אחד ואחת מקבל החלטות לאחר שקבע את השיקולים החשובים לו, ואחרי שדירג אותם לפי סדר החשיבות. לרוב, רופא שיניים יעדיף לעבוד תקופה מסוימת כשכיר במרפאת שיניים של רופא פרטי או בקופת חולים. וזאת על מנת לרכוש את הניסיון היקר ערך והנדרש על מנת להעניק טיפולים ברמה מקצועית ומיומנת. עדיין חלק מהרופאים החדשים בתחום יעדיפו כבר בתחילת הקריירה שלהם לפתוח מרפאת שיניים. אמנם הרבה חוששים לעשות זאת מפאת חוסר הביטחון לניהול מוצלח של המרפאה והצורך בגיוס מטופלים להצלחת העסק, עדיין חלק מהרופאים יבחרו בדרך השניה, אם כי בגלל העצמאות שהם מקבלים או בשל הסיכויים לקבל רווחים הרבה יותר גדולים מאשר לעבוד במרפאת שיניים כשכיר.

ברגע שהרופא מגיע לפרק זה של החיים, בו הוא נדרש לקבל החלטה בעלת השפעה גורלית על חייו, מתעוררות הרבה קושיות כגון מאיפה להתחיל? איך להשיג מטופלים חדשים למרפאה? היכן לפרסם את המרפאה? ועוד ועוד ועוד. שאלות שעלולות להרתיע המון רופאים מפתיחת מרפאה חדשה.

מאמר זה מוקדש בעיקר לרופאים שאזרו אומץ (כן נדרש אומץ לפתיחת עסק חדש) והחליטו למרות כל הקשיים והחששות לפתוח מרפאת שיניים פרטית. כיום, כמעט ואין סיכוי לגייס תוך זמן קצר מטופלים חדשים למרפאה ללא השימוש בפרסום, ומכיוון שאינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד של כל אחד מאיתנו, מאמר זה דן בעיקר בשיטות פרסום וקידום דיגיטליות.

השקעה ראשונית

בכדי לפתוח מרפאת שיניים צריך להשקיע בהשכרת המקום, רכישת ציוד למרפאה, העסקת צוות, תשלומים לספקים, הוצאות שוטפות של העסק וכו’. ההשקעה הראשונית יכולה להגיע למאות אלפי שקלים. ואם המרפאה לא תתחיל להכניס כספים ולא תכסה את ההוצאות, גורלו של רופא שיניים עלול להיות מר. לכן, לפני פתיחת מרפאה חדשה חשוב לתכנן את המהלך בצורה יסודית וכדאי להיעזר באיש מקצוע לפרסום ושיווק מרפאות שיניים. מפרסם מקצועי ימליץ על מהלכי שיווק ופרסום שמתאימים למרפאה ויסייע לרופא שיניים לבסס עסק איתן שיצמח ויביא רווחים לעסק. כל עסק חדש שעומד לפני הפתיחה חייב לקחת בחשבון  את גורם הסביבה, המתחרים והמחירים ולבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה לפתיחה וניהול המרפאה.

ניתוח סביבה: לסביבה השפעה גדולה על הצלחתה של מרפאת השיניים. לעיתים לסביבה תהיה השפעה גדולה יותר מאשר לפעולות פנים ארגוניות של המרפאה. כאשר עושים ניתוח סביבה חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו גודל המרפאה, רמת הריכוזיות בענף, חסמי הכניסה לענף, מגוון שירותים שהרופא יכול ומסוגל להציע למטופלים ובידול המרפאה הינם גורמים חשובים שיקבעו אם מרפאת השיניים תשיג תשואה מספקת להישרדות המרפאה. ומכיוון שענף רפואת השיניים הינו תחרותי מאוד, הרופא נדרש להשקיע משאבים גדולים כדי להשיג יתרון תחרותי מובהק מפני המתחרים.

ניתוח מתחרים: מידת האטרקטיביות של הענף נגזרת ישירות מרמת התחרותיות בענף, ומכיוון שהתחרות גבוהה מאוד בתחום רפואת השיניים, נדרשים מאמצים גדולים לבידול המרפאה כדי לשכנע מטופל להגיע אליך ולא לרופא שיניים בצד שני של הרחוב (לפעמים זה עוד 5 רופאים נוספים באותו בניין). טכנולוגיה חדשנית, התמחותו של רופא השיניים, שיטות טיפול חדשות יכולים להוות גורם מבדל בין עסק שלך לעסק של המתחרה אותם ניתן להציג בעת פרסום רופא השיניים.

המחירים: כמו בכל תחום גם ברפואת השיניים המחירים משתנים לפי המוניטין של הרופא, האזור הגיאוגרפי של המרפאה, תחרותיות בתחום, תואר הרופא (מומחה, מתמחה או רופא שיניים כללי), קהל היעד, שנות ותק. היום, אדם הזקוק לטיפול אצל רופא שיניים יכול להשוות את המחירים באמצעות האינטרנט. לקוחות שגורם המחיר הינו החשוב ביותר מבין שאר הגורמים לבחירת רופא שיניים לטיפול, יעדיפו ללכת לרופא שיניים הגובה את הסכום המינימלי עבור טיפול מסוים. יחד עם זאת, ישנם לא מעט לקוחות שמוכנים לשלם עבור הטיפול מעל הממוצע, העיקר לקבל טיפול איכותי ומקצועי. החלטה לאיזה קהל יעד לפנות חשובה מאוד בעת בניית אסטרטגיה שיווקית למרפאת שיניים.

פרסום דיגיטלי לרופאי שיניים

מהן הדרכים לפרסום רופאי שיניים באינטרנט? ישנם  שני נתיבים עיקריים לפרסום מרפאת שיניים באינטרנט. פרסום ממומן וקידום אורגני. במה לבחור, איזו שיטה זולה יותר ומי מייצרת ROI גבוה יותר? בפרק הבא נדון בהבדלים בין שתי השיטות.

פרסום ממומן

פרסום ממומן של רופאי שיניים או PPC הינו פתרון להשגת לידים (פניות של מטופלים) למרפאת שיניים תוך זמן קצר. למעשה התוצאות הן די מיידיות. בגוגל אדוורדס המפרסם משלם על כל הקלקה על התוצאה. אחרי שפותחים חשבון ב Google AdWords, בונים קמפיינים , מנסחים מודעות ומוסיפים ביטויים בהם אתה מעוניין להופיע, וכמובן לאחר הכנסת פרטי האשראי, תוכל לראות את מודעתך בתוצאות החיפוש בגוגל. להופיע בגוגל אדוורדס די פשוט, אך כדי לשפר את המודעות ולייעל את הפרסום צריך ידע יניסיון. מפרסם מקצועי יוכל להוזיל לכם את העלויות ולהשיג לידים (פניות) איכותיים יותר.

קידום אורגני

התהליך של קידום אורגני שונה לחלוטין. קידום אורגני של אתר הינו תהליך עמוק יותר, ארוך טווח ומקיף והוא דורש עבודה שוטפת של שיפור האתר ויצירת קישורים איכותיים אל האתר. ורק כאשר הצלחתם לשכנע את גוגל כי האתר שלכם עם תוכן איכותי ובעל רלבנטיות גבוהה אל הגולשים, רק אז הוא יציג אותו בתוצאות החיפוש הגבוהות. מחקרים מראים כי מעל 80% של גולשים מקליקים על התוצאות האורגניות וחלק ניכר מהם מאמינים כי עסק שמופיע גבוה בתוצאות האורגניות מוביל בתחומו. עסק ממוקד, יציב שפועל לטווח הארוך כדאי לקדם בתוצאות האורגניות. חשוב להבין כי רוב הגולשים הופכים ללקוחות של העסק לאחר מספר חשיפות אל האתר, ואם אתה לא רוצה לשלם על כל כניסה שלו, כדאי לך להופיע בתוצאות האורגניות. קידום אורגני אינו זול, אך בטווח הארוך הוא מחזיר לך את ההשקעה, משפר את נראות האתר ומשפר את הדימוי ואת המוניטין של העסק.

בשורה התחתונה – פרסום ממומן או קידום אורגני?

אם אתה רוצה לקבל תוצאות מיידיות וחשיפה מיידית של מרפאת השיניים החדשה שלך, כדאי לך לבחור בגוגל אדוורדס. במידה והינך מעוניין לבסס את העסק שלך לטווח הארוך, לבסס את המיתוג ואת המוניטין, לשפר את הנראות של האתר, מומלץ להשקיע בקידום אורגני. להבדיל מתוצאות החיפוש בפרסום הממומן, בגוגל אדוורדס ובמקומות האחרים קידום אורגני הוא השקעה ולא הוצאה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL