שיווק מרפאות שיניים

שיווק מרפאות שיניים באינטרנט

שיווק מרפאות שיניים

שיווק מרפאות שיניים הוא תחום חדש יחסית שעדיין אינו זוכה להכרה מלאה מצד רופאי השיניים. חלק מרופאי השיניים סוברים כי במקצוע כמו רפואת שיניים “לשווק” את המרפאה לא עומד בקנה אחד עם האתיקה של המקצוע, אף על פי שמשרד הבריאות אישר שיווק מרפאות שיניים תוך הגדרת חוקים וכללים. נכון ששיווק רפואת שיניים יכול להיות מניפולטיבי, אף בידיים הנכונות, שיווק יהיה יעיל הן לרופא השיניים והן למטופלים. פעמים רבות המטופל מחפש אחר שירות מסוים, ושיווק, זה מה שיסייע לו להגיע למרפאה שלכם ולקבל את השירות. שיווק אפקטיבי של מרפאת שיניים יעזור לשני הצדדים והמטופל יקבל מענה לצרכיו האשיים.

מה זה שיווק בכלל?

שיווק מרפאות שיניים פירושו ביצוע פעילויות שונות שמקדמות את תהליכי המכירה. ובתחום של רפואת השיניים משמעות הדבר היא בסופו של דבר סגירת תכנית טיפול עם המטופל. שיווק אפקטיבי של מרפאת השיניים יעזור לכם להמיר מטופלים מתעניינים למטופלים אקטיביים, לסגור תכניות טיפול עם המטופלים, למשוך מטופלים חדשים למרפאה, לגייס יותר מטופלים בשיטת ה”מפה לאוזן” ועוד. שיווק אפקטיבי ויעיל של מרפאת שיניים יגדיל את מחזור המכירות של המרפאה ויגדיל את רווחי המראפה, שזוהי המטרה העיקרית של כל עסק.
כדי להצליח בשיווק מרפאות שיניים חשוב לתכנן היטב מדיניות ודרכי פעולה להשגת המטרות. על מנת לתכנן וליישם אסטרטגיה שיווקית בצורה יעילה, נדרש לאסוף מידע על המצב הקיים בשוק הרלוונטי, לזהות הזדמנויות פוטנציאליות, להעריך היקף פוטנציאל השוק, לבחור את קהל המטופלים אליהם נרצה להעביר מסר שיווקי, ללמוד את המתחרים, לבנות תכנית שיווק מסודרת וליישם תכנית שיווקית. רק דפוס עבודה מסודר ומתוכנן היטב יביא לשיווק אפקטיבי ולהצלחת העסק.

איך עושים שיווק של מרפאות שיניים?

שיווק מרפאת שיניים מורכב מאלמנטים רבים, כאשר רובם ניתנים למדידה ומעקב. על מנת להגיע לתוצאות רצויות ולהגדיל את הרווחיות של המרפאה, צוות המרפאה צריכים גם הם לפעול לטובת קידום אינטרסים של העסק ולשווק את המרפאה בכל הזדמנות. את השיווק הבסיסי תוכלו לבצע בכוחות עצמכם ללא התערבות של משווקים מקצועיים.למשל, כאשר אתם שולחים חשבוניות אלקטרוניות לספקים שלכם, כללו את פרטי המרפאה במייל (מספר טלפון, אתר אינטרנט, כתובת). ואם יוצא לכם לשלוח מכתבים לספקים או נותני שירות אחרים, צרפו יחד עם המכתב את כרטיס הביקור שלכם, ובעת הצורך בטיפול שינייים אתם תהיו בתודעתם. שיטה נוספת לשווק את עצמכם, היא מסירה יצירתית של כרטיס הביקור שלכם. לפני שאתם מוסרים כרטיס ביקור למטופל או לספק רשמו את שמו הפרטי שם וכיתבו פניה אישית כגון “טוב שבאת היום”. דרך נוספת לשווק מרפאת שיניים היא לתלות שלט בכניסה למרפאה בו אתם מעבירים מסר כי תשמחו לקבל הפניות של מטופלים.

כיצד מיישמים אסטרטגיית השיווק?

שיווק מרפאות שיניים באינטרנט אינו אחיד ואין שיווק זהה בכל המרפאות. נדרש לבצע ניתוח שוק, לזהות מי הם קהל המטופלים של המרפאה, מה הפרופיל שלהם, לקבל נתונים דמוגרפיים של המטופלים, למצב את המרפאה ביחס למתחרים ועוד. שיווק כולל בתוכו עשרות רכיבים אשר יקבעו את הטכניקה ליישום השיווק. לרוב, הפעילות השיווקית נעשית דרך ערוצי תקשורת שונים כגון אינטרנט. שיווק מרפאות שיניים באמצעות מנוע חיפוש, הוא אחת השיטות הידועות והשולטות. מרפאת שיניים המעוניינת לשווק אחד מהשירותים שלה, למשל השתלות שיניים בשיטה הממוחשבת, תפנה לערוץ פרסום כמו גוגל אדוורדס, שמסוגל לחשוף את סוג השירות בפני עשרות אלפי מטופלים פוטנציאליים. היתרון הגדול של גוגל אדוורדס הינה היכולת לנתב את הפרסום בדיוק רב לקהל יעד מסוים, להציג את המודעות בשעות מסוימות, באזורים גיאוגרפיים מסוימים ואף ניתן לרדת לפרטים קטנים יותר, על מנת להגיע לקהל ממוקד מאוד. זה יבטיח את החשיפה לאנשים מסוימים. משמעות הדבר כי התקציב הפרסומי שלכם יושקע בעבור פרסום ממוקד ויעיל.

שיווק אינטרנטי

היום, בעידן המודרני כמעט ולא תמצאו עסק ללא אתר אינטרנט פעיל. כל עסק גדול וקטן בעל אתר אינטרנט המשווק את שירותיו או מוצריו בפני גולשים המעוניינים במרכולתם. אינטרנט הוא מקור חשוב למטופלים הפוטנציאליים. המטרה העיקרית של אתר אינטרנט היא שמבקר האתר יצור קשר עם המרפאה ויהפוך למטופל. לכן חשוב מאוד ליצור קריאה לפעולה בכל דף אינטרנט, גם בדף “אודות”. אדם המעוניין בטיפול שיניים מסוים , לרוב יבצע סקר שוק, יחפש אחר המלצות הרופא, ישווה מחירים בשוק, ורק לאחר מכן יצור קשר עם המרפאה שעונה בצורה מיטבית לצרכיו האישיים. לכן חשוב מאוד שלכל מרפאת שיניים יהיה אתר אינטרנט פעיל, עם פרטי התקשרות עם המרפאה, מידע אודות הרופא ותחום התמחותו, הצגת רשתות חברתיות ומידע חיוני אחר בעל ערך למטופל. שיווק דיגיטלי של מרפאות שיניים מבוסס על מגוון רחב של אפשרויות שיווק, כגון: קידום אורגני, קידום ממומן, שיווק ברשתות חברתיות ועוד ומהווה נדבך חשוב מאסטרטגיית שיווק של כל מרפאה. ניתן לומר, כי אם אתה לא מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, אתה בכלל לא נמצא בתחרות המודרנית.

שיווק ברשתות חברתיות

כיום, הרשתות החברתיות הפכו לזירה תחרותית שלא ניתן להתעלם ממנה. הרשת החברתית הגדולה בעולם היא פייסבוק, ועל פי חברת דירוג אתרים אלקסה, פייסבוק נמצאת במקום הרביעי מבחינת הגושלים בישראל. על פי חברת פייסבוק, כמעט 3 מיליון אנשים גולשים בפייסבוק מדי חודש. שיווק מרפאת שיניים ברשתות חברתיות הכרחית לעסק המעוניין לחזק את הנוכחות שלו באינטרנט. שיווק מרפאות שיניים בפייסבוק מאפשר ליצור באז וירלי, מיתוג חיובי של המרפאה, הגברת המודעות למרפאת השיניים או לשירות ייחודי שהיא מציעה, יצירת קהילה שוקקת חיים בעמוד פייסבוק של החברה ועוד. ישנן רשתות חברתיות נוספות המגדילות את החשיפה של המרפאה בפני מטופלים פוטנציאליים ותורמות לקידום העסק באינטרנט כגון גוגל פלוס, לינקדאין, טוויטר, אינסטגרם ועוד. פייסבוק עוזר להגיע לקהל יעד רלוונטי ועוזר לעסק לבלוט. לא ניתן לנהל עסק אונליין בלי נוכחות ושיווק ברשתות חברתיות. אין ספק כי שיווק מרפאות שיניים ברשתות חברתיות מהווה חלק מהפתרון האינטרנטי המלא, עוזר לעסק שלכם לבלוט ולהשיג מטופלים חדשים.

הקשר בין הצלחת העסק לשיווק באינטרנט

השינויים שחלו בשנים האחרונות הן בהתנהגות הצרכנים והן בשינוי אורח חיים, הגבירו את התחרות בין מרפאות השיניים ורופאי השיניים, והיום רופא שיניים צריך להשקיע מאמצים כברים יותר על מנת להיות צעד אחד קדימה בפני המתחרים שלו. זירת תחרות חדשה, רשת האינטרנט, הכוללת אלפי ואף מאות עסקים מתחרים, דינמית וחשופה לגמרי לעיני כולם, המהווה אתגר אמיתי הן עבור המפרסמים והן עבור מנהלי מרפאות השיניים. כיום, כל מרפאת שיניים שרוצה להתגבר על התחרות העזרה ולהיות חלק מהמשחק, להצליח בתחום ולגייס את כמות הפציאנטים הגדולה ביותר, חייבת שיהיה לה אתר אינטרנט פעיל וממוטב דרך קבע לפי מדיניות גוגל. עולם האינטרנט מחייב את נותני השירות להשתמש ביישום אסטרטגיות שיווק שונות להצלחת העסק בתחום הדנטלי (C. P. Rao, L. Joseph Rosenberg, 2014). מרפאות שיניים שלא נעזרות בשיווק דיגיטלי פשוט נותרות מאחור וסובלות מתדמית מיושנת וארכאית. שיווק מרפאות שיניים דרך האינטרנט אינה רק דרך להגיע לקהל יעד עצום, זהו גם כלי המעיד על חדשנות ורצינות של בית העסק.

בעל עסק יקר, אם גם אתה מעוניין לקדם את האתר שלך באמצעות כלי שיווק דיגיטליים ולהתחיל לגייס פציאנטים חדשים למרפאה שלך, אתה מוזמן ליצור איתי קשר ולשמוע על ההצעה הטובה ביותר עבורך.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL