מילון מונחים

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הינו כלי לניתוח פעילויות האתר שלך ברמה הארגונית המספק נתונים על כניסות לאתר שלך, נתונים דמוגרפיים על גולשים, זמן שהייה בדפי האתר השונים, יציאות מעמודים שונים עוד. הנתונים שגוגל אנליטיקס מספק הינם בעלי ערך רב הן לבעל האתר והן למקדם משום שמספקים מידע חשוב המסייע למצב דפים מסוימים באתר במיקום טוב יותר, לשפר את נראות האתר על ידי ניתוח נתונים מתוך האנליטיקס ולהגדיל את רווחי החברה על ידי התאמת האתר לצרכי הגושלים. כך למשל, באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן להבין אילו דפי האתר כדאי למטב כדי להיות מדורגים גבוה יותר ולמשוך יותר גולשים רלבנטיים לאתר שלך. בנוסף הכלי מסייע לפלח את הגולשים ולהבין מיהו קהל היעד העיקרי שלך, להגדיר יעדים ולעקוב אחריהם ולבנות דוחות שונים ליעול עבודות הקידום התורמים לגידול ברווחי החברה.

גוגל Search Console

כלי נוסף מבית גוגל לעריכת בדיקות מקיפות באתר הינו גוגל Search Console או Webmaster Tools לשעבר. השינויים התכופים במנגנוני מנועי החיפוש דורשים לערוך התאמות לאתר כל הזמן. גוגל סרצ' קונסול מאפשר לבעל האתר לבדוק את "בריאותו" של האתר ולטפל בו לפי הצורך. באמצעות Google Search Console ניתן לאתר שגיאות באתר וסיבות להאטה בעליית הדפים באתר, לראות שאילתות מבוקשות של גולשים ובהתאם לבצע אופטימיזציה באתר לשיפור הרלבנטיות לגושלים, לשלוח דפים חדשים של האתר (הכוללים שירות/ מוצר חדש למשל) לסריקה למנוע חיפוש גוגל על מנת שיציג אותם תוך זמן קצר ללקוחות, לקבל תמונת מצב של הקישורים הנכנסים לאתר ולזהות קישרים שבורים או זדוניים (ספאם) לאתר, לזהות בעיות אבטחה ועוד.

על מנת לקבל תמונת מצב מדויקת ככל הניתן על האתר שלך, ולבצע פעילויות קידום יעילות, רצוי לקשר בין שלושת הכלים הבאים: גוגל אנליטיקס, גוגל Search Console וגוגל אדוורדס.

מנהל התגיות של גוגל

Google Tag Manager או מנהל התגיות של גוגל הינו כלי חדש יחסית מבית גוגל המאפשר מעקב אחר פעילויות שונות המבוצעות על ידי הגולשים באתר שלכם. אחרי הזנת קוד יחיד באתר שלכם, תוכלו לעקוב אחרי כל דפי האתר ואז דרך הממשק של התוכנה להשתיל קודים שונים ללא הצורך לבצע שינויים שונים באתר. קישור הכלי לגוגל אנליטיקס מאפשר לראות פלט (באיוונטים) של הביצועים ולפעול לשיפור ומיטוב הביצועים באתר. כלי זה עוזר בניהול קמפיינים אדוורדס בגוגל והוא מתאים לאתרים גדולים וקטנים. הכלי למעשה מאפשר להוסיף קודים נוספים מבלי להעלות עוד ועוד קודים לממשק האתר עצמו, מה שעלול להאט את פעילות האתר ולגרום לחווית משתמש שלילית.

לבעלי דפדפן Google Chrome מומלץ להוסיף תוסף Tag Assistant אשר מאפשר לראות איזה קוד מופיע בכל עמוד והאם הקוד הוזן בצורה נכונה.

דף נחיתה

Landing Page או דף נחיתה, הוא דף אינטרנט יחיד (בשונה מאתר אינטרנט עם עשרות ואף אלפי עמודים שונים) שמיועד "להזמין" גולשים דרך אמצעי פרסום שונים כגון באנרים או קישורים. ברוב המקרים דפי נחיתה בונים לפרסומים ממומנים כגון גוגל אדוורדס. בנית דף נחיתה מתאימה לבעלי אתרים שמעוניינים לצאת למסע פרסום עם שירות או מוצר מסוים, ו/ או להגדיל את החשיפה לבית עסק, ו/ או להעלות את המודעות של הלקוחות למותג/ חברה ו/ או להגדיל את מאגר הלקוחות לעסק מה שיביא לעלייה בהכנסות העסק. ברוב המקרים, דפי נחיתה מתפרסמים בשיטה הממומנת (גוגל אדוורדס). חשוב להתאים דף נחיתה למנוע חיפוש ולבצע בו מיטובים (אופטימיזציה) באופן קבוע. דף נחיתה איכותי ורלוונטי ללקוח יזכה לחשיפה רחבה יותר ולכמות גדולה יותר של לידים. ניתן לבנות דף נחיתה לקידום מרפאת שיניים הכולל מסר שיווקי חד וברור ללקוח אשר מזמן אותו לביצוע פעולה מסוימת כמו הזנת פרטי התקשרות. דף נחיתה איכותי יאסוף לידים רבים יותר על מטופלים פוטנציאליים.

דפי נחיתה נסרקים על ידי מנוע חיפוש גוגל ויכולים להופיע גם בחיפוש אורגני, הלא ממומן.