7 דרכים עיקריות להשגת מטופלים למרפאת שיניים

שיווק מרפאות שיניים באינטרנט

7 דרכים עיקריות להשגת מטופלים למרפאת שיניים

אם אתה רופא שיניים או איש שיווק המתמקד בגיוס מטופלים חדשים למרפאה, ודאי אתה מחפש טקטיקות קידום ופרסום שונות שמניבות פירות ובעלות ROI חיובי. להלן מספר טיפים שהוכיחו את עצמם והניבו תוצאות יפות אשר יכולים לחסוך לכם זמן רב, ומאידך גיסה להשיג את המטרה העיקרית לשמה אתם עמלים כל כך קשה – הגדלת רווחי המרפאה.

כל 7 הטיפים מתמקדים סביב אסטרטגית שיווק דיגיטלי וזאת משום שזה באמת עובד! והשימוש ההולך והגובר בטלפונים הסלולריים הופך את השיווק האינטרנטי לערוץ פרסום הכרחי לרופאי שיניים. זאת לא אומרת שלא ניתן לגייס מטופלים באמצעות השיטה הקונבנציונלית כגון פניה ללקוח בעזרת דואר אלקטרוני או המלצה מפה לאוזן. פשוט על השיטות הללו אין לכם שליטה מלאה וזה יכול לקחת זמן רב עד שתקבלו פניה יזומה מהלקוח. אז מהם 7 הדרכים העיקריות להשגת מטופלים חדשים למרפאת שיניים שלכם?

1. אתר אינטרנט עם אחוזי המרה גבוהים

להרבה רופאי שיניים אין אתר אינטרנט וזו טעות קטוסטרופלית! נכון שנדרשת השקעה ראשונית על בנית האתר, אך בהמשך תוכלו לקבל פניות יזומות מהלקוחות הפוטנציאליים רק משום שהאתר שלכם באוויר! ללא כל פרסום! האתר שלכם יופיע בתוצאות האורגניות של גוגל. במידה ואתר אינטרנט של מרפאת השיניים שלכם יעמוד בדרישות הקידום של גוגל, הוא ידורג במקום טוב בתוצאות החיפוש. ראוי לצין כי חשוב למטב כל אתר אינטרנט ולהתאים אותו לעולם הדיגיטלי המשתנה ללא הרף.

להיות בעל אתר לא מספיק על מנת להיות במקומות הראשונים בגוגל. תחזוקת האתר ושיפורו באופן מתמיד חשובים עד מאוד לזכות באמינות מצד גוגל. אני אסביר. אם יש לכם אתר אינטרנט עם אחוזי המרה של עד 1% והוא מביא לכם נניח 10 מטופלים כל חודש. החלטתם כי אתם רוצים להגדיל את הפעילות של המרפאה ופניתם לעזרתו של מקדם אתרים על מנת ש”יטפל” באתר אינטרנט שלכם. כיצד למצוא מקדם אתרים לקידום מרפאות שיניים תמצאו כאן. אחרי זמן מה, אחוז ההמרות באתר גדל ל- 3% והתחלתם לקבל 30 מטופלים חדשים כל חודש. ללא ספק שינוי משמעותי ברווחי המרפאה.

2. מיטוב אתר (SEO)

כאמור להיות בעל אתר בלבד אינו מספיק לצמיחת פעילות המרפאה שלכם. אתם צריכים לדאוג לאתר חי ונושם, להתאים אותו לקהל היעד שלכם, להעלות תכנים מעניינים ורלבנטיים לגולשים, לדאוג לחווית משתמש חיובית, לשפר את הנראות שלו ועוד ועוד ועוד. עבודה בלתי פוסקת למיטוב האתר שלכם. מיטוב (SEO = Search Engine Optimization) הינה פעילות קידום הכרחית המתבצעת במטרה לשפר את מיקומי דפיו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש כמו גוגל, לביטויים הנשאלים על ידי קהל יעד רלבנטי לאותו התחום. המטרה העיקרית של פעולות המיטוב הינה להגיע לצמרת תוצאות החיפוש כדי לבלוט ולהיות האופציה הראשונה עבור הגולשים שמחפשים את השירות שאתם מציעים ולא המתחרים שלכם.

3. פרסום ממומן ממוקד

פרסום ממומן לרופאי שיניים ניתן להריץ בפלטפורמות שונות כגון רשתות חברתיות כמו פייסבוק ובגוגל אדוורדס (PPC). כאשר אתם משקיעים בפרסום מרפאת השיניים שלכם באינטרנט, אתם מצפים לקבל לידים איכותיים המספקים לכם מידע על לקוחות פוטנציאליים למרפאה שלכם. המידע הינה כל אינפורמציה שביקשתם לקבל מהלקוח כגון שם פרטי, מספר טלפון, דואר אלקטרוני, עיר וכל מידע אחר שעלול לעניין אתכם. ככל שתמקדו את הפרסום ותכוונו אותו לקהל יעד רלבנטי, כך הסיכויים להשיג מטופלים “נכונים” למרפאה שלכם גבוהים יותר. למשל, אם המרפאה שלכם נמצאת ברמת גן, נכון יהיה לפרסם את המודעות שלכם עבור תושבי רמת גן והסביבה. חשוב לקחת בחשבון את הנתונים הדמוגרפיים של האזור בו ממוקמת מרפאתכם ולהתאים את הפרסום. על מנת להפוך פרסום רופא שיניים לפרסום יעיל, חשוב לנתח את הסביבה ואת המתחרים, ולבנות מודעות פרסום בהתאם לנתונים שתקבלו.

4. שיווק ברשתות חברתיות (SSM)

רשתות חברתיות הינן חלק חשוב מחיי היום יום של רוב האנשים. בישראל כ-4 מיליון משתמשים בעלי חשבון פייסבוק פעיל. פוטנציאל אדיר לאתר מטופלים פוטנציאלים דרך רשת חברתית פייסבוק. כל עסק חייב שיהיה לו חשבון פייסבוק עסקי, המותאם במיוחד לצרכי העסק. פרסום פוסטים בלבד אינו מספיק על מנת למשוך את תשומת ליבם של קהל היעד שלכם. חשוב לעשות משהו ייחודי: להעלות תמונת באנר מושכת, ליצור טאבים יעילים לחשבון, להשתיל קישורים ישירים לאתר שלכם ועוד. חשיבה יצירתית וטקטיקה מותאמת אישית לכל עסק הינו המפתח לקבלת תוצאות רצויות דרך פייסבוק עסקי של רופאי שיניים.

מלבד פייסבוק, רשתות חברתיות כגון גוגל פלוס, טוויטר, אינסטגרם, יוטוב ועוד, גם הן זוכות לכניסות של מיליונים של אנשים, ביניהם המטופלים הפוטנציאיים של מרפאת השיניים שלכם. פרסום רופא שיניים בגוגל פלוס מאפשרת לו להופיע גם בתוצאות האורגניות. חשבון גוגל פלוס עסקי מאומת יציג את רופא השיניים בראש של תוצאות החיפוש בצד שמאל. הגולש יוכל לקבל כל מידע חיוני אודות מרפאת השיניים כולל תמונות של העסק, פרטי התקשרות, כתובת העסק ואף מפת הגעה למקום. והדבר היפה פה הוא ששירות זה ניתן לבעל עסק בחינם! פרסום רופאי שיניים ברשתות חברתיות הינה אסטרטגיה שיווקית חשובה. ומי שמוותר על ההופעה ברשתות אלו מפספס הרבה לקוחות פוטנציאליים.

5. ריטרגטינג (Retargeting)

ריטרגטינג הוא מונח חשוב בקרב משווקים ומקדמים. מה זה ריטרגטינג בעצם? ריטרגטינג (Retargeting), או מיקוד מחדש, הוא צורה של פרסום ממוקד שבו מוצגות פרסומות בהתבסס על פעולות קודמות של הגולש באינטרנט. למשל, הגולש ביקר באתר שלך ויצאה ממנו. ברגע שהוא נכנס לפייסבוק הוא מתחיל לראות מודעות ממומנות המציעות לו שירותים שמרפאת השיניים שלך מציעה ללקוחותיה. מדוע הוא רואה מודעה שלכם? ישנם אתרים ששותלים עוגיות (cookies) במחשב שלכם ואוספים פיסות מידע על הגולש הספציפי: באיזה אתר הוא ביקר, כמה זמן הוא שהה באתר, באילו עמודים, מתי ביקר באתר בפעם האחרונה וכמה פעמים הוא ביקר באתר ועוד.

העוגיות מאפשרות לאתרי אינטרנט ולחברות פרסום לעקוב אחרי תבניות חוזרות של דפוס התנהגות הגולש. ברגע שהוא נכנס לאתר אחר כמו פייסבוק, רשת הפרסום מזהה את המשתמש ומציגה לו מודעות רלוונטיות מהאתר שלכם. פרסום ריטרגטינג מעיד על פוטנציאל מוגבר של הגולש לבצע פעולה מסוימת אותה הוא התכוון לבצע ולא השלים, בנוסף החזר על ההשקעה בהצגת הפרסומת אמור לגדול, לכן פרסום ממוקד לרופאי שיניים ולמנהלי קמפיינים בעל ערך רב כל כך.

6. רישום לאינדקסים

אין היום דיעה חד משמעית לגבי תרומתם של האינדקסים לקידום אתרים של מרפאות שיניים באינטרנט. חלק מהמשווקים לא יסכימו איתי, אך לפי הבדיקות שערכתי, חלק מאתרי האינדקסים תורמים לקידום האתר ואף מזרימים (בטפטופים אמנם) מטופלים למרפאה. רישום מרפאת שיניים באינדקסים באותו התחום בהם כל בית עסק נבדק על ידי גורם אנושי  הינם מקורות תנועה נוספים של מטופלים פוטנציאיים. ישנם אינדקסים טובים ואיכותיים. חלקם בתשלום וחלקם לא. לפני ההרשמה כדאי לערוך בדיקה על איכותו של האתר. את הכדאיות לרישום מרפאת השיניים באינדקס בודקים לפי קריטריונים כגון מומחיות האתר, כמות בתי העסק הרשומים באתר, PR , סוגי קישורים יוצאים (אם בכלל), ותק האתר ועוד. ראוי לצין כי רישום מרפאת שיניים באינדקס “לא איכותי” עלולה להזיק לקידום האתר.

7. המלצות

בקשו מהמטופלים שלכם לכתוב המלצות על השירות הניתן להם במרפאת השיניים שלכם. לקוחות מרוצים ישמחו לחלק את חוויתם עם אנשים נוספים. המלצות בונות אימון לעסק ומוניטין. כתיבת המלצות באתר שלכם, בפייסבוק עסקי, בגוגל פלוס, בפורומים או באתרי המלצות היא דרך מצוינת לפרסום ושיווק רופא שיניים או מרפאת שיניים באינטרנט. עודדו את המטופלים שלכם לכתוב המלצות כי הן שוות הון מבחינת השיווק הדיגיטלי.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Call Now ButtonCALL